Večinoma so parkirna mesta za sodobne avtomobile preozka. Foto: BoBoirišče Foto:
Večinoma so parkirna mesta za sodobne avtomobile preozka. Foto: BoBoirišče Foto:


V petih izmed 14 ocenjenih parkirnih hiš stane ura parkiranja dva evra. Vseh pet najdražjih hiš je v Ljubljani, od tega dve v neposredni bližini osrednjih zdravstvenih ustanov v državi. "Pri cenah nas je najbolj zmotilo dejstvo, da so vedno podane na uro, kar je dolg interval. Edina parkirna hiša, ki ima krajše obračunske intervale, je Union v Mariboru. Dolžina je sicer odvisna tudi od časa v dnevu, ampak načeloma imajo tam 20-minutni interval," pojasnjuje Boštjan Okorn z Zveze potrošnikov Slovenije. V večini parkirnih hiš je edini način plačila z gotovino, torej s kovanci in ne prevelikimi bankovci, le redke omogočajo plačilo s kartico. "Prijaznejši sta dve parkirni hiši v Ljubljani, ki sta v lasti Mestne občine Ljubljana, to sta Kongresni trg in Kozolec, kjer je mogoče plačati tudi z Urbano."

Ena najboljših parkirnih hiš je pod Kongresnim trgom

Tako glede dostopa kot širine parkirnih mest je med 14 ocenjevanimi parkirnimi hišami najvišjo oceno dobila parkirna hiša pod Kongresnim trgom. Večina parkirnih mest v tej parkirni hiši je široka dva metra in 60 centimetrov. "Kot najslabša se je izkazala parkirna hiša F City v Mariboru, kjer so parkirna mesta ne široka ampak ozka dva metra in 17 centimetrov." Večina hiš ima parkirna mesta sicer široka med 2,30 in 2,40 metra, kar je po Okornovih besedah za sodobne športne terenske avtomobile premalo. Ocenjevalce je pri ocenjevanju zmotil tudi dostop do nekaterih garažnih hiš, pa omejene možnosti izvoza, tako denimo iz parkirne hiše Fornače ni mogoče zaviti proti Piranu, tudi mi smo opazili nenatančno delovanje sistema za označevanje prostih parkirnih mest. Tako je marsikje gorela zelena lučka, ki naj bi označevala prosto parkirno mesto, pa se je na koncu izkazalo, da je zasedeno.

Starost parkirne hiše pomembno vpliva na pomanjkljivosti

"Zagotovo je parkirna hiša F City v Mariboru ena najstarejših hiš, kar smo jih obiskali, to se vidi tudi po zasnovi, temna je in zoprna, najbrž jo je težko preoblikovati v bolj prijazno hišo," pojasnjuje Boštjan Okorn. Zanimivo je, da najslabše ocenjena parkirna hiša nikakor ni med najcenejšimi, saj tam ura parkiranja stane 1,70 evra. Je mogoče pomanjkljivosti takoj odpraviti? Okorn pravi, da. Vsekakor to velja za sistem, ki voznikom sporoča, kje in koliko je prostih parkirnih mest, enako tudi za primerno osvetlitev parkirnih hiš pa tudi za širino parkirnih prostorov, ki jih je – kjer niso omejeni s podpornimi stebri parkirne hiše – mogoče razširiti z novim zarisom talnih oznak.