Pariški avtosalon, ki odpre svoja vrata vsako drugo leto, si je leta 2014 ogledalo 1,25 milijona obiskovalcev, rekord pa so postavili leta 2008, ko je bilo na sejmu preko 1,43 milijona ljudi. Veliki avtomobilski saloni v Parizu, Detroitu, Ženevi in Frankfurtu imajo več kot polstoletno tradicijo, pariški je na sporedu od 1898. leta. Letošnje razstavne površine sejmišča ob Versajskih vratih bodo obsegale preko 120.000 kvadratnih metrov, čeprav se je nekaj večjih proizvajalcev, med njimi Mazda, Ford, Volvo, Bentley, Rolls Royce in Lamborghini, zaradi visokih stroškov odločilo, da razstavo izpusti, pa bo Pariz spet ponudil večino trenutnega blišča avtomobilske industrije. Še vedno je v avtomobilskih krogih veliko govora o Volkswagnovem škandalu z izpusti, po tožbah v ZDA se te obetajo tudi na evropskih tleh. Tako bodo v Parizu spet v ospredju okolju prijaznejša vozila - električni avtomobili, priključni hibridi in drugi z alternativnimi rešitvami pogona.
Visoki cilji, pestra ponudba
Svetovno premiero bo doživela Oplova ampera-e, ki bi naj po podatkih proizvajalca med dvema polnjenjema prevozila 400 kilometrov. Visoke cilje ima s svojim smartom tudi Daimler, ki bo s svojo kapaciteto baterij zmogel 500 kilometrov. Nemci za 2017 serijsko načrtujejo tudi Mercedesa GLC na gorivne celice. Volkswagen bo pokazal električnega predstavnika iz vrste kompaktnih vozil, podjetje tudi zaradi nedavnega škandala do leta 2020 načrtuje, da bo v svoji paleti imelo 20 novih električnih vozil. Audi pripelje novega Q5, Porsche pa novo limuzino panamera, tudi kot priključni hibrid. Električnega vlaka ne želi več zamujati BMW, v prihodnje se ne bo več samo osredotočal na serijo i, alternativne pogone naj bi dobila večina njihovih modelov. Novi i3 bo dobil zmogljivejšo baterijo, pokazali bodo tudi električni motocikel, ter novost v seriji Mini in koncept X2.
Prevoz brez voznika je že realnost
Francoski Renault se je zdaj že utrdil kot proizvajalec električnih vozil, načrtuje nadaljevanje uspešnice zoe z daljšim dosegom. Peugeotov paradni konj bo novi križanec 3008. Pomembnejše novosti, predstavljene na jugozahodu Pariza, bodo še Citroen c3, Honda civic, Hyundai i30, Land Rover discovery, Nissan micra in prvi Škodin veliki križanec kodiaq. Vse več je sodelovanja med proizvajalci vozil in razvijalci aplikacij, vse bolj pa v ospredje silijo tudi avtomobili roboti, prevoz brez voznika je že realnost za vse v Singapurju, saj so tam na ceste 23. septembra zapeljali prvi "robo-taksiji". Še teden dni prej je v ameriškem mestu Pittsburgh podjetje Uber začelo ponujati možnost prevozov s samovozečimi vozili. Bržkone bo nekaj teh novosti na ogled tudi v francoski metropoli.
Foto: Reuters
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje