Foto:
Foto:

Pri ZPS so lani začeli dobivati pritožbe članov, da jim Sparkasse zaračunava previsoko kreditno obrestno mero. V Sparkasse so pojasnili, da negativnega Euriborja ne upoštevajo zaradi možnosti, da bi pri dodatnih znižanjih potrošniku za kredit banka sama morala začeti plačevati obresti, kar je v nasprotju z namenom pogodbe. V ZPS te razlage ne sprejemajo, ker da ob upoštevanju današnjih vrednosti Euriborja skupne kreditne obrestne mere sploh niso negativne. Dodatno pa zato, ker za takšno odločitev banka nima nobene podlage v pogodbi. Članom ZPS so pomagali v pritožbenem postopku na poravnalnem svetu, ki z namenom izvensodnega reševanja sporov deluje v okviru Združenja bank Slovenije. Ta je 17. marca izdal mnenje, ki je pritrdilo argumentom ZPS, da banka, ki je kot finančni strokovnjak sama oblikovala in potrošnikom ponudila kreditne produkte, ne more enostransko spreminjati pogodb v škodo potrošnikov.

Mnenje ne bodo upoštevali

V Sparkasse so se odločili, da mnenja poravnalnega sveta ne bodo spoštovali. V ZPS kot nesprejemljive ocenjujejo ponudbe o spremembi kreditnih pogodb, ki jih banka posreduje potrošnikom, ki se pritožijo zaradi neupoštevanja negativnega Euriborja. V njih potrošnikom med drugim predlagajo, naj sprejmejo dodatno določilo, s katerim se banka izogne upoštevanju negativnega Euriborja (upošteva se vrednost 0 odstotkov), medtem ko potrošniki v primeru dviga Euriborja v prihodnosti ostajajo nezaščiteni, saj ni dogovorjene nobene omejitve. "Takšno nesorazmerje pravic in obveznosti v škodo potrošnika je zaskrbljujoče," opozarjajo na ZPS.

ZPS: pomanjkanje odgovornosti do okolja, v katerem banka posluje

Na ZPS menijo, da ravnanje banke Sparkasse v tej zadevi kaže na zaskrbljujoče pomanjkanje odgovornosti do okolja, v katerem posluje. Prepričani so, da banka na ta način dodatno prispeva k zniževanju zaupanja v slovenski bančni sistem. "Potrošniki se namreč lahko upravičeno sprašujejo, katera so naslednja pogodbena določila, za katere se bodo pri banki Sparkasse v prihodnosti spontano odločili, da jih ne bodo spoštovali," so v ZPS še izpostavili v sporočilu za javnost. V primeru, da bo odgovor banke na poziv ZPS negativen oziroma, da ne bodo prejeli odgovora, bodo interese potrošnikov morali zaščititi po sodni poti, poudarjajo v zvezi.

Foto: BoBo