Foto:
Foto:

Kot so sporočili iz združenja bank, morajo biti ponudniki finančnih storitev v morebitnem sporu člani ZBS, lahko pa posredujejo tudi v sporih z nečlanicami, ki imajo z združenjem sklenejo pogodbo. Vsakdo, ki bo ZBS izbral za izvajalca, mora sicer takšno odločitev zapisati v svojih aktih, da potrošniki vedo, na koga se lahko obrnejo, so še izpostavili na združenju. Če je banka, hranilnica ali lizing družba izbrala združenje za izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov, lahko potrošnik vloži pobudo na spletni strani združenja, jo pošlje na njihov naslov ali po elektronski pošti.

Kaj mora vsebovati pisna pobuda

Pisna pobuda za začetek postopka mora vsebovati osebno ime, naslov prebivališča, elektronski naslov, podatke o ponudniku, dokazila, da je predhodno vložil pritožbo pri ponudniku, in morebiten odgovor ponudnika. Prav tako je potrebno priložiti izjavo, da o zadevi ne teče upravni ali sodni postopek oziroma postopek pri drugem izvajalcu izvensodnega reševanja potrošniških sporov. Pobudnik začetka postopka mora navesti tudi dejstva v zvezi z domnevnimi kršitvami ponudnika in predloge dokazov, na katere se opira.

Za ponudnika finančnih storitev je sodelovanje v postopku obvezno

Kot so še pojasnili na ZBS, se lahko potrošnik iz postopka kadarkoli umakne, za ponudnika pa je sodelovanje v postopku obvezno. Posrednik si medtem v postopku prizadeva doseči sporazum o rešitvi spora, če pa do tega ne pride, posrednik izda pisno obrazloženo nezavezujoče mnenje o spornem razmerju. Slednjega vroči samo strankama postopka, so dodali. Združenje bank Slovenije je sicer odločbo o vpisu v register izvensodnega reševanja potrošniških sporov od ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo prejelo v začetku tedna.

Foto: BoBo