Foto:
Foto:

Oglasil se nam je gledalec, ki je že pred leti naročil telekomunikacijske storitve pri Telekomu Slovenije in našemu nacionalnemu operaterju ostal zvest vse do danes. Zato je bil toliko bolj presenečen, ko je ugotovil, da je njegov paket bistveno dražji in bolj okrnjen od tistega, ki ga v Telekomu ponudijo novemu naročniku. Na Telekomu sicer pravijo, da nikakor ni njihov namen, da bi uporabnike opeharili. »Redno menjamo stare pakete naših uporabnikov in jih prenašamo s starejših na novejše,« pravi Katarina Prešeren s Telekoma Slovenije. Vendar to storijo le v primeru, da paket umaknejo iz svoje ponudbe. Operaterji namreč nimajo nikakršnih obveznosti, da bi potrošnike samodejno pozvali k prehodu na ugodnejši paket. »Operater ni dolžan narediti samodejnega preklopa na cenejši paket, ki ga ima v svoji ponudbi. Tega zakonodaja ne predvideva, sploh ker gre pričakovati, da bo potrošnik sam spremljal ponudbo operaterja in se odločil glede na svoje želje in potrebe,« je pojasnila Tina Čuček iz Akosa.

Stranke obveščajo zgolj v oglasih v medijih

Praviloma ponudniki telekomunikacijskih storitev svoje stranke o zanje ugodnejši ponudbi obveščajo zgolj v obliki oglasov, osebnega stika s stranko pa ni. Kako pa je v drugih državah EU. Za mnenje smo vprašali tudi Guillerma Beltra iz Evropske potrošniške organizacije (BEUC): »Situacija, v kateri se je znašel vaš gledalec, je zelo pogosta v Evropi. Trenutno v evropskem pravnem redu ni nobenega predpisa, ki bi ponudnikom telekomunikacijskih storitev ali denimo ponudnikom električne energije, nalagal, da morajo stranke samodejno prestaviti na zanje ugodnejšo ponudbo.« Še več. Pri Evropski potrošniški organizaciji so uspeli najti en sam primer dobre prakse, gre za ponudnika mobilne telefonije v Španiji. Zato Beltra meni, da bi področje morali urediti po zgledu poslovanja britanskih energetskih podjetij. »Imajo formalno obveznost, da za vsakega potrošnika, ki je na stari tarifi - to pomeni, da ta ni več v njihovi ponudbi za nove stranke – preverijo in ugotovijo, kaj je zanj v tistem trenutku najboljša izbira ter ga na novo tarifo prestavijo samodejno.«

BEUC vztraja pri večji zaščiti potrošnikov

»Pravzaprav si želimo, da bi operaterji obveščanje starih strank videli kot priložnost, da bi bili boljši od konkurence. Se pravi, da bi svoje uporabnike obveščali o novih akcijah. Pa ne samo obveščali, ampak da bi povedali: zdaj plačate toliko, v novi akciji pa je vsa ta količina, ki jo vi plačate, že vključena,« pravi Boštjan Okorn z Zveze potrošnikov Slovenije. Slovenski ponudniki pa morajo po veljavni zakonodaji potrošnike o spremembah obvezno obvestiti le v primeru, da spreminjajo pogoje potrošnikovega obstoječega paketa. »Če se denimo spremeni cena ali se spremeni količina prenosa podatkov, je operater dolžan obvestiti naročnika, da spreminja ceno ali količino in da ima rok, običajno je 30 dnevni, v katerem lahko odstopi od pogodbe,« pravi Tina Čuček iz Akosa. Beltra iz Beuca pa predlaga, da bi operaterji morali biti zavezani, da svojim naročnikom enkrat na leto povedo, kaj je v tistem trenutku zanje najboljša ponudba. Evropska unija naj bi še letos pretresla pravila na trgu telekomunikacij, pri čemer bo Evropska potrošniška organizacija vztrajala predvsem pri večji zaščiti pravic potrošnikov.

Foto: Reuters