Znotraj sheme sta že mleko in meso, naslednje leto se shemi pridruži sadje, predvidoma leta 2018 pa še zelenjava. Danes se formalno začenjajo tudi vsi izvedbeni postopki, da večletni projekt zaživi. "Naš cilj je povečati lokalne slovenske hrane, obenem pa imajo naši proizvajalci hrane možnost za stabilno proizvodnjo. Od leta 2010, ko smo začeli s projektom, je samo 30 odstotkov potrošnikov iskalo lokalne izdelke. Delež takih potrošnikov se sedaj bliža 70 odstotkom. Cilj je 90-odstotna odzivnost, kar naredi sektor bolj varen," je na novinarski konferenci v Ljubljani izpostavil kmetijski minister Dejan Židan. V Sloveniji okoli 700 živilsko predelovalnih podjetij zaposluje okoli 12.000 ljudi, obenem pa uvozimo za 1,6 milijard evrov hrane, je opozorila prva dama Mlekarne Planika Anka Lipušček Miklavič. Prepričana je, da je prav vzpodbujanje potrošnika, da izbira domačo slovensko hrano, izjemnega pomena. "S tem znakom bomo potrošniku dokazali, da je izdelek pridelan in predelan v Sloveniji. Torej mleko namolženo na slovenskih kmetijah in predelano v slovenskih mlekarnah," je dejala Anka Lipušček Miklavič in pojasnila, da bodo mlekarne stopile korak naprej v tej shemi, saj bodo prispevale prispevek za shemo in da na začetku s tem stroškom ne bodo obremenjevali kmetov.
Strožje standardi kot v običajni proizvodnji
Za promocijo sta sektorja mleko in meso določila enotne višine prispevkov. Za tisoč litrov mleka je prispevek 50 centov, za glavo govedi do enega leta 70 centov, za glavo govedi nad enim letom 2,40 evra, za glavo perutnine pa 0,3 centa. Prehrambeni izdelek z oznako izbrana kakovost Slovenije je narejen v Sloveniji, prav tako je slovenska surovina, za izdelek pa uporabljajo strožje standarde kot v običajni proizvodnji. Pri mesu trenutno še poteka certificiranje, kmalu pa naj bi potrošniki že lahko posegali tudi po mesu s to oznako. "Končno smo stopili v čevlje držav, ki se zavedajo pomena lokalne hrane," je dejal prvi mož sektorja meso Izidor Krivec. Predsednica sveta za promocijo Anita Jakuš je pojasnila, da bo izvajalec promocije podjetje Futura, svet pa bo spremljal izvajanje promocije, sledil rezultatom in nadziral porabo denarja. Promocijska kampanja naj bi se začela decembra.
Potrošnik izgubil zaupanje?
Da je potrošnik že izgubil zaupanje ali je nek izdelek res slovenski ali ne, je opozoril predsednik kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije Cveto Zupančič. "Ravno ta shema bo dokazovala poreklo. Če bomo odgovorno pristopili v izvajanje sheme, bo projekt dal tudi dodano vrednost," je prepričan. Da bodo kakovostnejši slovenski izdelki v shemi dosegli tudi višjo ceno pa meni predsednik Zadružne zveze Slovenije Peter Vrisk. Prepričan je, da bodo potrošniki za te izdelke pripravljeni plačati tudi nekaj več, celo več kot 10 odstotkov več. Zaenkrat označeni izdelki ne bodo dražji, nekoliko več naj bi za višjo kakovost zaslužili dobavitelji. Oznaka izbrana kakovost naj bi bila v prihodnosti tudi edina znamka za oznako slovenskih izdelkov, saj je trenutno na tem področju zardi veliko najrazličnejših oznak zmeda. V mlekarskem sektorju so v shemo pristopile vse slovenske mlekarne, v katere mleko oddaja okoli 5000 slovenskih kmetij. Pri mleku naj bi bil doslej predviden cilj devet odstotkov z izbrano kakovostjo označenih izdelkov celo presežen, je pojasnila Lipušček Miklavičeva. "Rezultate pričakujemo na daljši rok. Kampanja bo trajala tri leta, po tem pričakujem bistveno boljše rezultate in da bo ostalo več mleka v Sloveniji," je dodala.
Foto: AP
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje