Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Odlomek iz baleta Pepelka na glasbo Sergeja Prokofjeva, v koreografiji J. C. Blavierja, ki jo je postavil z Baletom SNG Opera in balet Ljubljana. Posneli smo ga v studiu, plešeta pa Ana Klašnja in Lukas Zuschlag. Urednica oddaje Danica Dolinar, režija Vojko Vidmar.
Folklorna skupina društva Gartrož iz Nove Gorice vas bo z duhovito in nostalgično koreografijo popeljala v pozna petdeseta leta. Takrat se je življenje na Goriškem začelo razvijati. Razmahnilo se je »švercanje«, ljudje so se navzemali zahodnjaških navad, glasbe in plesov. Koreografija Marije Kapušin parodično nagovarja z vprašanjem, kje je meja folklorne dejavnosti in hkrati ponuja odgovor s poudarjanjem, da je ples živa in nenehno spreminjajoča se dejavnost.
Na Velikem mednarodnem baletnem koncertu Društva baletnih umetnikov Slovenije je z duhovito, virtuozno baletno točko Balet 101 navdušil baletni plesalec Jason Reilly. Po rodu je Kanadčan, iz Toronta, vrsto let pa je solist v Stuttgartskem baletu. Ballet 101 je postavil koreograf Eric Gauthier na glasbo Jensa Petra Abele. Gre za duhovit kratek tečaj klasičnega baleta. Iz osnovnih petih baletnih pozicij na duhovit način ustvari 100 pozicij vse do presenetljivega konca ... Urednica Danica Dolinar, režija Vojko Vidmar.
Folklorna skupina Tine Rožanc se je sedemdeseti obletnici obstoja poklonila s predstavo, ki nosi naslov »Sem.« in pripoveduje o človeški biti in cikličnosti človeškega razvoja, družbe in posameznika. Plesna točka »Smrt« z igro, plesom in glasbo simbolično pripoveduje o zadnjem obdobju človeškega življenja, o poslavljanju, obujanju spominov in samoti ter ponovnem srečanju. Koreografijo točke je pripravila Anja Cizel, glasbeno priredbo ljudskih plesov in pesmi pa Klemen Bojanovič.
Uživali boste lahko v plesni vinjeti na priljubljeno glasbo Johanna Sebastiana Bacha. Plešeta Ana Klašnja in Lukas Zuschlag, režija Vojko Vidmar.
Povodni mož je tematika, ki je tesno povezana s slovenskim mitološkim in ljudskim izročilom. Najbolj znana je Prešernova pesnitev Povodni mož. Edward Clug se je baletne uprizoritve Prešernove pesnitve lotil z baletnim ansamblom SNG Maribor s prepoznavno avtorsko poetiko sodobnega baleta in s svojo stalno ustvarjalno ekipo umetniških sopotnikov. Kot pravi Edward Clug, je pesnitev dobro izhodišče za baletno preiskovanje sodobnega človeka in njegovih vrednot. Kdaj in ali smo morebiti kot Prešernova mladenka v svojem načinu prebivanja v svetu prekoračili mejo hýbris (ošabnost), kar je po prepričanju starih Grkov sprožilo »jezo bogov«.
Spremljali boste televizijsko plesno upodobitev glasbe skladatelja Draga Ivanuše, ki je nastala prav posebej za Uredništvo glasbenih in baletnih oddaj Televizije Slovenija. Koreografinja Sanja Nešković Peršin v ospredje koreografije postavlja obrat in padec v črno luknjo, ki nas spodbujata k spremembi in rasti. Ozadje nastanka plesne točke je opisala z besedami: »Naše navade, prepričanja in rutine se lahko porušijo in zdi se, da se hitro znajdemo v neznanih vodah. V takšnih trenutkih se lahko pojavijo občutki izgube nadzora in negotovost. Pomembno pa je vedeti, da so življenjski obrati priložnost za spremembo, rast in razvoj. Njeno sodobno koreografijo bo na glasbo Draga Ivanuše, prejemnika nagrade Prešernovega sklada 2023, izvedla plesalka Mateja Železnik. Urednik Daniel Celarec, režiser Aljaž Bastič.
Senzibilno in z veliko estetike želimo soočiti različne plesne umetnosti s televizijskim jezikom. Pričenjamo z baletom in z vrhunskima baletnima plesalcema Ano Klašnja in Petrom Dorčevskim. Ob kultiviranem, baletnem gibu telesa, razkritem do potankosti, razmišljata o večnih vprašanjih: »Kaj je zame balet – danes? Kdo sem jaz?« … Urednica Danica Dolinar, avtor izvirne glasbe Slavko Avsenik ml., režiser Aleš Verbič.
Uživali boste lahko v vrhunskih izvedbah solistov ljubljanskega SNG baleta, ki smo jih posneli v studiu. V klasičnih in sodobnih koreografijah so zaplesali Ana Klašnja, Lukas Zuschlag, Urša Vidmar, Lucas Jekaneder in Bojana Nenadović Otrin.
V oddaji, posvečeni najboljšim mladim baletnim plesalcem, se predstavljata plesalca Antoneta Turk in Filip Jurič. Predstavila bosta odlomek baleta Romeo in Julija Sergeja Prokofjeva v koreografiji Tomaža Rodeta. Antoneta Turk (r. 1991) iz Grobelnega je zaključila šolanje na Madžarski baletni univerzi v Budimpešti, na mednarodnem baletnem tekmovanju Ballet Grand Prix Vienna pa je zasedla prvo mesto v kategoriji profesionalnih baletnih plesalcev z vsega sveta. Filip Jurič (r. 1995) iz Maribora se je udeležil več tekmovanj, na 11. in 13. tekmovanju mladih baletnih plesalcev Slovenije je dvakrat prejel prvo nagrado in zlato plaketo. Dragocene odrske izkušnje je pridobival v predstavah Baleta SNG Maribor, od jeseni 2020 je kot baletni solist angažiran v SNG Opera in balet Ljubljana. Urednik oddaje Daniel Celarec, režiser Aljaž Bastič.
Eden najbolj znanih in bleščečih baletnih duetov je gotovo pas de deux črnega laboda iz baleta Labodje jezero.
Tudi ljubljansko operno in baletno gledališče je med epidemijo koronavirusne bolezni 19 moralo zapreti svoja vrata. Baletni plesalci se zavedajo, da je občinstvo, ki v tem času ni moglo obiskovati baletnih predstav in drugih baletnih prireditev, njihov najboljši prijatelj. Vedo, da obiskovalci nanje niso pozabili, zato jim s koncertom sporočajo, da tudi oni niso pozabili nanje. Ker bo po koncu epidemije verjetno preteklo še kar nekaj časa, preden bodo javne prireditve v zaprtih prostorih s številnejšim občinstvom dovoljene, so baletni plesalci SNG Opere in baleta Ljubljana in Društva baletnih umetnikov Slovenije nastopili v neposrednem televizijskem prenosu.
Neveljaven email naslov