V aprilski oddaji RTV SMO je bila gostja varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev RTV Slovenija Marica Uršič Zupan. Z voditeljico Ilinko Todorovski sta se pogovarjali o letnem poročilu, ki povzema odzive gledalcev, poslušalcev, bralcev in uporabnikov RTV-vsebin. Varuhinja ob tem poudarja, da njena vloga ni zgolj sprejemanje pritožb, temveč tudi povezovanje – je most med javnostjo in ustvarjalci programskih vsebin.
Varuhinja je povedala, da je lani prejela 2490 odzivov, kar je sicer manj kot leto prej, a nad letnim povprečjem od leta 2008, ko je RTV vzpostavila institut varuha. Zanimivo je, da se je lani prvič največ odzivov nanašalo na RTV-hišo kot celoto (oglasi, TV-prodaja, jezikovna kultura), in ne več samo Televizijo Slovenija.
Na vprašanje o tem premiku na vrhu je varuhinja odgovorila: »Več razlogov je. Prvi je zagotovo ta, da so v tej skupini tudi vsi zavrnjeni odzivi. To so vsi odzivi, ki so nespoštljivi, žaljivi, za katere ne vem, na kaj se sploh nanašajo, pa tudi vsi odzivi, ki se ne nanašajo na RTV Slovenija.« Dodala je, da ima varuha gledalcev samo RTV Slovenija, ne pa tudi druge televizije, zato se nanjo obračajo tudi gledalci drugih radijskih in televizijskih programov. Tem sicer odgovori oziroma jih napoti na pravi naslov, vendar te odzive beleži kot zavrnjene, ker se ne nanašajo na vsebine RTV Slovenija.
V pogovoru z voditeljico je varuhinja pojasnila, da je bilo veliko odzivov gledalcev povezanih z uvedbo novega produkcijskega sistema na TV Slovenija, saj je ta prinesel več napak – med drugim manjkajoče podnapise pri tujejezičnih govorcih. Nezadovoljstvo, zlasti med starejšimi, bolnimi in invalidi, ki so močno navezani na javni medij, pa je povzročilo tudi preveliko število ponovitev programov (ali premalo premiernih vsebin) zaradi zmanjšanja finančnih sredstev za RTV Slovenija.
Dotaknili so se tudi vprašanja komentarjev v informativnih oddajah. Varuhinja je povedala, da je v komentatorskih oddajah komentar dovoljen, v drugih pa je bolj izjema, in dodala; »Ne vidim razloga, da ne bi bil komentar tudi v dnevnoinformativnih oddajah, če je označen kot komentar, da gledalci ali poslušalci vedo, da gledajo ali poslušajo komentar. Napak pa je, ko je komentar del poročila ali vesti.«