Manjše letalo cessna, ki je vzletelo z letališča v Mariboru, je v nedeljo nekaj minut pred 12. uro, po dobrih 30 minutah poleta, padlo v naselju Gančani v občini Beltinci. Policisti, ki so v nedeljo sporočili, da so v nesreči umrli najmanj trije ljudje, so dan pozneje sporočili, da sta bila poleg pilota v letalu še dva potnika. Vsi trije so na kraju nesreče zaradi hudih poškodb umrli.
Identitete žrtev policija še ni sporočila javnosti. Neuradno pa naj bi šlo za 30 in 33 let stara moška ter 24-letno žensko. Kot je za Televizijo Slovenija poročal Bojan Peček, so bili vsi trije domačini, in sicer iz občin Beltinci oz. Ljutomer. Dva, sicer partnerja, sta bila glasbenika, pilot pa uslužbenec murskosoboške finančne uprave, ki bi v soboto dopolnil 34 let, je dodal. Po poročanju Slovenskih novic je bila 24-letnica, ki je umrla v nesreči, članica Iskrivih muzikantov.
Kot je poročal prekmurski spletni portal Sobotainfo, naj bi bila sicer poleg trojice za polet prijavljena še ena ženska, ki pa se nato na letalo ni vkrcala. Polet je bil sicer rojstnodnevno darilo za enega od potnikov.
Nejevera in žalost
Na polju v bližini Gančanov, znova v meglenem vremenu, danes ni bilo več razbitin štirisedežnega letala cessna. Ostaja pa nejevera in žalost zaradi smrti treh nesrečnih mladih ljudi, je za TV Slovenija poročal Bojan Peček.
"Res smo še vedno pretreseni, kajti ko se na tak način končajo mlada življenja, polna elana, idej, projektov … sočustvujemo maksimalno s svojci, prijatelji, z vsemi, ki smo jih ali pa ki so jih poznali," je povedal Marko Virag, župan občine Beltinci.
Vzrok letalske nesreče še ni znan, letalo veljalo za tehnično brezhibno
Policija, kriminalisti, letalski inšpektorji in drugi pristojni organi medtem nadaljujejo preiskavo vzroka nesreče. Predsednik Letalskega centra Maribor Viljem Kolar je dejal, da je strmoglavilo letalo vrste cessna 172, ki je bilo registrirano in vzdrževano skladno z zakonodajo in je veljalo za tehnično brezhibno. Bilo je redno servisirano, v zadnjem obdobju pa ni bilo zaznati težav, ki bi lahko vplivale na varnost letenja. Pilot je imel veljavno licenco PPL (Private Pilot License), pridobljeno leta 2019, in veljavno zdravniško spričevalo. Letalo, ki je padlo, je bilo sicer po poročanju Televizije Slovenija izdelano leta 1974.
Kolar je pojasnil, da je letalo vzletelo z mariborskega letališča v ugodnih vremenskih razmerah. Pilot je prijavil polet s tremi osebami na krovu, kar je skladno z zmogljivostjo letala. Vse uradne evidence in podatki o letenju pa so na voljo tudi pristojnim organom, je dejal. "Ali je šlo za človeško napako, vremenske razmere ali kaj tretjega, bodo ugotovili pristojni organi. Pilot ni javil nobenega postopka v sili, kar otežuje razumevanje dogodka," je povedal. Letalo ni opremljeno s črno skrinjico, zato bo preiskava temeljila na drugih razpoložljivih podatkih.
"Po našem vedenju in videnju, znanju na kraju nesreče, ni bilo zaznati akcije, da bi pilot želel zasilno pristati. Posledice trka so katastrofalne," je med drugim povedal Kolar. Dopuščajo tudi možnost odpovedi motorja ali zdravstvenih težav pilota, a dokončni odgovor, zakaj se je včerajšnja spokojna jesenska nedelja spremenila v moro, bodo morali dati ustrezni letalski strokovnjaki, je še poročal Peček.
Glede vremenskih razmer na območju nesreče, kjer je bila megla, je Kolar poudaril, da vizualni piloti (VFR) ne smejo leteti v razmerah, kot so megla ali oblaki, saj morajo vzdrževati vizualni stik s terenom. Ali so prav razmere prispevale k nesreči, bodo ugotovili preiskovalci, je še povedal. Policija, kriminalisti, letalski inšpektorji in drugi pristojni organi medtem nadaljujejo preiskavo. Letalski center Maribor pa ostaja v stiku s preiskovalci in bo sodeloval pri pojasnjevanju okoliščin dogodka, je še napovedal.
Za nesreče je največkrat vzrok človeški dejavnik
Pilot nadzornik Žiga Pogačnik iz agencije za civilno letalstvo je v Odmevih pojasnil, da je največkrat vzrok za nesreče človeški dejavnik: "Med človeške dejavnike pa štejemo neizurjenost, sprejemanje nepravilnih odločitev, pomanjkanje šolanja, pomanjkanje znanja in podatek, da se največ nesreč zgodi ravno med šolskimi poleti in pa med poleti za lastno uporabo."
Pogačnik je poudaril, da težko komentira nesrečo in da bo treba počakati na izsledke preiskovalcev. "Veliko dejavnikov je lahko in vse so za zdaj samo ugibanja, ali je bila tehnična napaka ali napaka pilota," je dejal in dodal, da so piloti izšolani, da se v primeru izrednih postopkov javljajo kontroli s klicem v sili.
"Če se navežem na izjave predstavnikov Letalskega centra Maribor, da letalo ni bilo opremljeno za letenje v pogojih zmanjšanja vidljivosti, pomeni pod pogoji instrumentalnega letenja, potem tako letalo v takem vremenu nima kaj početi," je opomnil.
Kar pa se tiče preiskave nesreče, čeprav letalo ni imelo črne skrinjice, je dejal, da so preiskovalci letalskih nesreč izjemno izurjeni in izšolani. "Za njimi so dolgotrajna šolanja in na vseh teh šolanjih so seveda prisotni pri vseh mogočih scenarijih in v primeru, da ne glede na to, da letalo ni imelo črne skrinjice, z veliko verjetnostjo preiskovalci lahko ugotovijo, ali je šlo na letalu za tehnično napako," je še pojasnil Pogačnik.