Foto: BoBo
Foto: BoBo

Nesreča se je zgodila konec junija 2019, kriminalisti Sektorja kriminalistične policije PU-ja Koper pa so preiskavo končali decembra 2020. Na tožilstvo so podali kazensko ovadbo za štiri ljudi, odgovorne za nadzorstvo in vzdrževanje v slovenski gospodarski družbi za upravljanje in vzdrževanje železniške infrastrukture ter vodenje železniškega prometa. Sumijo jih storitve kaznivega dejanja opustitev nadzorstva v javnem prometu in kaznivega dejanja uničevanje okolja. "Z opustitvijo svojih dolžnosti in s tem kršitvijo predpisov o varnosti železniškega prometa so namreč dopustili, da je prišlo do iztirjenja mednarodnega tovornega vlaka in posledično do železniške nesreče, v kateri je nastala velika gmotna škoda za več kot 2,9 milijona evrov. Obenem pa so spravili v nevarnost življenje in zdravje ljudi ter povzročili nevarnost za nastanek dejanske škode na kakovosti zemlje in pitne vode," pravijo na policiji.

Odgovorne so tudi družbe, v katerih so ovadeni zaposleni. Gre za podjetje SŽ-Infrastruktura.

Na Slovenskih železnicah se z vsebino ovadbe ne strinjajo, menijo, da njihovi zaposleni nikakor ne morejo biti odgovorni za nesrečo.

Za kaznivo dejanje opustitve nadzorstva v javnem prometu je zagrožena zaporna kazen do petih let oziroma do treh let, če je dejanje storjeno iz malomarnosti.

Za kaznivo dejanje obremenjevanja in uničevanja okolja je zagrožena denarna kazen ali zaporna kazen do dveh let.

Nesreča zaradi zlomljene kretnice

V Dolu pri Hrastovljah je tedaj prišlo do iztirjenja mednarodnega tovornega vlaka, ki je vozil iz koprske smeri proti Divači. V nesreči, ki se je zgodila ob pročelju predora, se je iztirilo šest vagonov, na eni cisterni se je zaradi drsenja po obodu predora prebil plašč rezervoarja. V predor je izteklo 7611 litrov kerozina, kar je predstavljalo veliko nevarnost za okolje. Nesreča se je namreč zgodila na območju zajetja pitne vode za celotno obalno regijo.

Sledilo je čiščenje in monitoring pitne vode. Na Slovenskih železnicah pa so pregledali vse vgrajene kretnice na celotnem železniškem omrežju. Vzrok iztirjenja je bila namreč vožnja po zlomljeni ostrici kretnice, ta pa se je zlomila zaradi premajhne togosti podpor ostrice, ki je omogočala posedanje in dokončen zlom.