Na televiziji bodo prikazani trije različni oglasi za tri različne ciljne skupine. Foto: Urad vlade za informiranje
Na televiziji bodo prikazani trije različni oglasi za tri različne ciljne skupine. Foto: Urad vlade za informiranje
Takšen evrokalkulator na bi gospodinjstva skupaj z zloženko z zadnjimi napotki dobila v začetku prihodnjega tedna. Foto: RTV SLO
Gregor Krajc in Božo Jašovič
Za evrokalkulatorje je Banka Slovenije namenila približno 100 milijonov SIT. Foto: RTV SLO

Oglaševalska akcija, katere naslov je Že računate na evro?, ima tri ključna sporočila. S prvim želijo državljanom sporočiti, da bodo imeli najmanj težav, če bodo gotovino položili na banko, ta pa jim bo denar pretvorila v evre.

Kampanja opozarja tudi na to, da kovanci niso drobiž in da je njihova vrednost pomembna. Akcija želi še opozoriti, da zamenjava valute še ne pomeni višjih cen, vseeno pa bodo porabniki tisti, ki bodo kaznovali morebitne podražitve.

Oglasi na šest načinov
Oglasi bodo predvajani po radiu, televiziji, v časopisih, kinodvoranah, elektronskih medijih in na razglednicah. Vrednost oglaševalske kampanje je 480.000 evrov, financirajo pa jo slovenska vlada, Banka Slovenije in Evropska komisija.

Prvega decembra pa naj bi se začele laserske projekcije s treh mostov v središču Ljubljane, kjer bodo vidni najpomembnejši podatki o evru.

Kampanjo je vlada pripravila skupaj z Banko Slovenije, sodelovanje pa se je izkazalo za usklajeno, je pojasnil Božo Jašovič iz Banke Slovenije. Pri informacijski kampanji pred uvedbo evra pa je Slovenija sodelovala tudi z Evropsko komisijo in Evropsko centralno banko.

Za državljane je v sodelovanju z Uradom vlade za informiranje spletni portal, povezan s prevzemom evra, pripravila tudi Zveza potrošnikov Slovenije.

Slovenci dobro poznajo zaščito evrov
Banka Slovenije je izvajala tudi javnomnenjske raziskave, nad katerimi je bila pozitivno presenečena, saj so pokazale, da Slovenci dobro poznajo zaščitne elemente na evrobankovcih in -kovancih.

Banka Slovenije je prirejala različne seminarje, tudi z nekaterimi ranljivimi skupinami. Potekala pa so tudi različna izobraževanja, na katerih so za prepoznavanje evrov izobrazili 4.000 poklicnih blagajnikov, nekateri izmed njih pa so postali tudi inštruktorji za nadaljnje izobraževanje.

Konec kampanje prihodnje leto
Kampanja pa se ne bo končala 1. januarja 2007, saj bodo posamezni oglasi predvajani še v začetnih mesecih prihodnjega leta. 15. januarja bo osrednji dogodek, razstava o denarju na Slovenskem, je pojasnil Gregor Krajc, direktor Urada vlade za informiranje.

Začetki segajo v leto 2005
Komunikacijske dejavnosti ob načrtovani uvedbi evra so se v Sloveniji začele že marca 2005. Največji poudarek je bil takrat na predstavitvi prednosti skupne valute, skupnega denarnega prostora, pravil delovanja evrosistema in seznanjanju ljudi z evrobankovci in evrokovanci. Pripravljena je bila tudi posebna spletna stran, na kateri lahko dobite odgovore na svoja vprašanja.