Foto: Ministrstvo za izobraževanje/Twitter
Foto: Ministrstvo za izobraževanje/Twitter

Na konferenci so udeleženci v ospredje postavili priložnosti in izzive digitalnega poučevanja ter vlogo umetne inteligence v izobraževanju, so sporočili z ministrstva za izobraževanje, znanost in šport.

"Digitalni prehod je ob zelenem prehodu eden izmed največjih izzivov, ki so pred nami. Zavedati pa se moramo, da je digitalni prehod v izobraževanju še toliko zahtevnejši proces, ki bo uspešen samo, če bomo združili moči in delali skupaj," je povedala ministrica za izobraževanje, znanost in šport Simona Kustec.

Ob tem je na prvo mesto postavila učitelje in njihovo vlogo. Za vzpostavitev nove evropske vizije izobraževanja, naše skupne evropske prioritete, potrebujemo njihov glas, je dodala.

S tem sta se strinjala tudi podpredsednika Evropske komisije Margaritis Schinas in Margrethe Vestager, ki sta poudarila, da je treba digitalni prehod spodbuditi na vseh ravneh.

Številni učitelji in ravnatelji so na konferenci opozorili, da je za šolo prihodnosti nujno spodbuditi digitalni prehod, a s celostnim pristopom. Po mnenju učiteljev in strokovnjakov naj šola prihodnosti razvija razmišljajoče, empatične, odprte in odgovorne ljudi. Poudarili so še, da sta izjemno pomembna pravo usposabljanje za digitalne kompetence in zagotovitev sodobne tehnologije.

Mladi pa so na konferenci poudarili, da digitalizacija in umetna inteligenca omogočata nadgradnjo tradicionalnega izobraževanja. Po njihovem mnenju naj šola prihodnosti vključuje sodobne načine poučevanja, ki so interaktivni, s sodobno tehnologijo, ki omogoča več kot samo zbirko podatkov. Želijo se učiti s prednostjo boljše simulacije tistega, s čimer ne moremo priti v fizični stik, in odkriti nove možnosti sodelovanja z okoljem, kar digitalizacija omogoča hitreje in učinkoviteje.

Hkrati s konferenco je poteka tudi tretji evropski digitalni hekaton, ki se ga udeležuje več kot 3000 mladih, učiteljev in raziskovalcev iz 33 držav v okviru 62 nacionalnih hekatonov. Organizira ga ministrstvo za izobraževanje skupaj s središčem za umetno inteligenco pod okriljem Unesca. Mladi na hekatonu iščejo inovativne rešitve na temo digitalnega izobraževanja.

Zmagovalci hekatona MJU

Na hekatonu, ki ga je organiziralo ministrstvo za javno upravo skupaj s Tehnološkim parkom Ljubljana, Mestno občino Ljubljana in Mednarodnim raziskovalnim centrom za umetno inteligenco, na katerem so iskale rešitve s področij mobilnosti, okolja, prehrane in poplav 16 ekip iz devetih držav, so razglasili zmagovalce.

Za izziv s področja prehrane je nagrado prejela izobraževalna aplikacija BeeSmart, ki čebelarju na interaktiven način ponuja vse potrebne informacije in znanja, ki jih potrebuje pri svojih dejavnostih.

Zmagovalna ekipa za izziv s področja mobilnosti je WaitLess. Gre za preprosto, uporabniku prijazno vizualizacijo, ki bo povečala uporabo javnega prevoza, zmanjšala ogljični odtis, dodala kolesarske poti in močno olajšala potovanje po Ljubljani, so sporočili z ministrstva za javno upravo.
Za izziv s področja poplav je nagrado prejela rešitev Flood Alert, ki bo poenostavila in izboljšala opozarjanje na nevarnost poplav.

The Flow of Waste pa je zmagovalna rešitev za izziv s področja okolja. Gre za rešitev, ki bi podjetjem znižala stroške ter poenostavila postopke zbiranja in odvoza odpadkov.

Šolanje v učilnici ali na daljavo?