Evropska komisarka za promet Violeta Bulc je danes v Bruslju namreč razgrnila novo strategijo za konkurenčno, dinamično in povezano evropsko letalstvo.
Nova letalska strategija, sploh prva napisana strategija za evropski letalski prostor, opredeljuje pogoje za odpravo ovir in nadaljnji razvoj evropskega letalskega prostora, glavni cilji pa so varne in cenovno ugodne storitve za potnike ter nadaljnji razvoj in povezanost sektorja.
Z novo strategijo želijo omogočiti nadaljnji razvoj sektorja, ki danes že zaposluje več kot dva milijona ljudi in že predstavlja več kot 110 milijard evrov prometa.
Za koliko bi se lahko z novo strategijo pocenile letalske vozovnice, je po komisarkinih besedah sicer težko napovedovati. Je pa namen vzpostaviti pogoje za večjo konkurenčnost, posledica tega pa so vselej ugodnejše cene, a ne na račun varnosti, je izpostavila Bulčeva.
Zelo močan poudarek v strategiji je na še močnejši uveljavitvi evropskega letalstva globalno. Dejansko želi komisija s strategijo postaviti temelje za prehod z enotnega evropskega neba v enotno globalno nebo, je ambicijo ponazorila Bulčeva.
Povezava s tretjimi državami
Večjo povezanost med Evropo in rastočimi trgi bodo poskušali zagotoviti z 20 dvostranskimi letalskimi pogodbami s tretjimi državami, na primer s Kitajsko, Mehiko, Turčijo, Armenijo, Brazilijo, Savdsko Arabijo, Združenimi arabskimi emirati in Katarjem.
Komisija sicer za pogajanja s tretjimi državami potrebuje mandat članic. V pogajanjih, ki bodo po zagotovilih Bulčeve temeljila na načelu vzajemnosti in enakovrednih pogojev sodelovanja, bodo med drugim obravnavali pereče vprašanje lastniške strukture. Evropa je po komisarkinih besedah že zdaj edini letalski trg na svetu, na katerem lahko vlagajo tujci. Zdaj velja pravilo, da njihov lastniški delež ne sme preseči 49 odstotkov, vendar bodo o tem odstotku razpravljali v sklopu dvostranskih pogajanj.
V povezavi z očitki glede nepoštene konkurence v zalivskih državah, kjer naj bi prevozniki dobivali velikodušne državne pomoči, komisarka izpostavlja previdnost, saj konkretnih dokazov za to za zdaj nimajo, bo pa to vsekakor del dvostranskih pogajanj.
Iskali se bodo investitorji
Komisarka ob tem kot ključno poudarja, da se je treba dobro dogovoriti o pogojih za vstop tujih igralcev na zrel evropski trg, ki je zaradi stabilnega segmenta potnikov zelo privlačen, manjkajo pa investicije.
"Naš interes je, da v sektor privabimo čim več investicij in da ga ohranimo dinamičnega. Evropa ima najbolj odprt in najbolj dinamičen letalski sektor. Želimo, da tak ostane," je poudarila Bulčeva.
Interes za vlaganje sicer po njenih besedah obstaja. "Denar išče dobre projekte za oplajanje. Aviacija je segment, ki raste, zato se želi denar aktivirati. V Zalivu je velik interes za zrel trg, ki ga Evropa ponuja," je izpostavila.
Komisija se je po besedah Bulčeve v strategiji osredotočila tudi na odpravljanje ovir na notranjem trgu, pri čemer ugotavlja, da so ena najšibkejših točk za nadaljnji razvoj zamaški na letališčih in v zraku.
Slovenski uspeh v regionalnem prostoru?
Komisija je sicer letališča razdelila v tri kategorije: mednarodna vozlišča, regionalna vozlišča in mala letališča, ki zagotavljajo povezanost odročnih krajev.
Na vprašanje, kaj nova strategija pomeni za slovenskega prevoznika in slovenska letališča, komisarka odgovarja z besedami upanja, da bosta slovenski prevoznik in letališče dobro zastavila svoje poslovne modele na komercialnih osnovah in se razvila kot regionalna ponudnika.
"Spodbujam h konkurenčnosti, k razvoju dinamičnih in inovativnih poslovnih modelov ter k temu, da evropski prostor ostaja zelo atraktiven za investitorje. Vemo pa, kdaj se investitorji angažirajo - ko je možnost za razvoj in zaslužek," je sklenila komisarka.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje