Evroposlanci se, ker tako zahteva pogodba o Evropski uniji iz leta 1992, vsak mesec enkrat s sedeža parlamenta v belgijskem Bruslju na plenarno zasedanje v francoski Strasbourg odpeljejo z vlakom.
Vlak se je ustavil 140 km pred ciljem
Razdalja med obema mestoma je približno 350 kilometrov, tokrat pa se je vlak ustavil 140 kilometrov pred Strasbourgom na francoskem podeželju v bližini Metza. Operater Thalys je sporočil, da je prišlo do skupno 240-minutne zamude, vključno s premestitvijo potnikov na drugi vlak.
Britanska evroposlanka Catherine Bearder je dejala, da je današnja štiriurna okvara osvetlila "noro pot v Strasbourg", na katero se vsak mesec podajajo s kolegi. "Poslanci tega ne želimo, državljani tega ne želijo, vendar pa ima francoska vlada pravico veta," je zapisala na Twitterju. Nato je francoskemu predsedniku Emmanuelu Macronu v francoščini tvitnila vprašanje, ali ni čas, da se zgodijo spremembe.
Na vlaku ni bilo ne klime, ne vode, ne hrane
Pritoževala se je, da v času okvare na vlaku ni bilo ne klime, ne vode, ne hrane, da pa je o straniščih niti naj ne sprašujejo. Namestnica tiskovnega predstavnika Evropskega parlamenta Marjory van de Broeke je tvitnila fotografijo, na kateri je videti evroposlance in druge, kako stojijo na polju ob vlaku pod nevihtnim nebom, potem ko so jim za kratek čas dovolili z vlaka, da so se nadihali svežega zraka.
Okvara tudi priložnost za druženje
Nekateri potniki pa so na okvaro vlaka gledali s pozitivne plati. "Sem na vlaku, ki se je pokvaril sredi francoskega podeželja. Lepo je zunaj," je tvitnil svetovalec češke poslanke Dite Charanzove Andrew Ephraim Hillman, medtem ko je neimenovani asistent enega izmed francoskih poslancev za francosko stran Ouest dejal, da je v času čakanja prišlo do "spontanega druženja med poslanci in asistenti iz različnih političnih strank, česar ni videl že leta".
Francija nasprotuje ukinitvi zasedanj v Strasbourgu
Nemška kanclerka Angela Merkel je pretekli teden pozvala h koncu sistema, v skladu s katerim ima Evropski parlament sedež tako v Bruslju kot Strasbourgu. To vprašanje so tudi zaradi stroškov, ki letno dosežejo približno 150 milijonov evrov, že večkrat odprli, a Francija ljubosumno brani status Strasbourga kot sedeža parlamenta, za spremembo pa je potrebno soglasje vseh članic EU-ja. Sedež parlamenta je tudi v Strasbourgu, ker je to alzaško mesto simbol sprave med Francijo in Nemčijo po grozotah dveh svetovnih vojn. Poleg tega je v ozadju med drugim tudi francoski strah pred izgubo delovnih mest in najemnikov stanovanj, hotelskih sob ter drugih storitev v Strasbourgu.
The chartered Thalys train that shuttles MEPs and their staff from Brussels to the European Parliament in Strasbourg has been stuck in the French countryside for three hours after train lost power.
— Dave Keating (@DaveKeating) 11 June 2018
After an hour stuck inside the heat, they released the MEPs out into the fields. pic.twitter.com/Ur6NU8ck55
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje