Zaradi vulkanskega prahu je obstal tako rekoč ves letalski promet. Letalske družbe so ob velikanske dobičke, številni potniki se ne morejo vrniti domov ali morajo iskati alternativna sredstva prevoza. Foto: Reuters
Zaradi vulkanskega prahu je obstal tako rekoč ves letalski promet. Letalske družbe so ob velikanske dobičke, številni potniki se ne morejo vrniti domov ali morajo iskati alternativna sredstva prevoza. Foto: Reuters
Evropski ministri uvedli tri varnostne cone
Peti dan kaosa v zračnem prometu

Evropski ministri za promet so prek videokonference razpravljali o tem, kako rešiti kaos v letalskem prometu zaradi prahu iz islandskega vulkana Eyjafjallajökull. Evropska komisija je predlagala tri alternative zaprtju evropskega zračnega prostora. Odločili so se za tri varnostne cone, ki bodo omogočale, da zapora zračnega prostora posameznih držav ne bo blokirala prometa v drugih državah. To alternativo zaprtju zračnega prostora je podprla tudi Slovenija.

Zaprt bo ostal zračni prostro v neposredni bližini vulkana, v drugi coni, nekoliko bolj oddaljeni od vulkana, pa bodo "progresivno in koordinirano" odpirali zračne prostore. Druga cona ne bo vplivala na večino letalskih operacij, čeprav bodo v njej še vedno manjše količine prašnih delcev. Režim letalskih operacij v tej coni bodo na usklajen način določili pristojni organi za letalstvo držav članic.

V tretji coni, kjer ni prisotnosti prašnih delcev, omejitev ne bo. Sprejeti sklepi ministrov bodo veljali od torka od 8. ure zjutraj.

NORMALIZACIJA DO ČETRTKA?
Evropska organizacija za varnost v letalskem prometu Eurocontrol je sporočila, da naj bi se po pričakovanjih letalski promet v Evropi normalizirala do četrtka.

Medtem ko je bilo danes opravljenih 30 odstotkov poletov, direktor Eurocontrola Bo Redeborn pričakuje, da jih bo v torek še 10 ali 15 odstotkov, še 10 do 15 odstotkov pa dan kasneje.

Komisija je predlagala še določitev novih letalskih poti; letala bi lahko letela po novih poteh in se tako izognila oblaku pepela, je pred videokonferenco prometnih ministrov članic Evropske unije povedal generalni direktor generalnega direktorata za energetiko in promet Matthias Ruete. Drugo možnost predstavlja t. i. ameriški model, po katerem bi nevarnost, ki jo predstavlja oblak pepela, ocenjevali kontrolorji letenja in se o zapori zračnega prostora tako ne bi odločalo na nacionalni, temveč na lokalni ravni.

Zdajšnje stanje nevzdržno
Komisija je poudarila, da je pri odločanju o odprtju zračnega prostora na prvem mestu varnost potnikov in da kompromisi glede varnosti niso mogoči, čeprav je po besedah evropskega komisarja za promet Siima Kallasa zdajšnji položaj, ko je že več dni skoraj povsem ohromljen evropski letalski promet, nevzdržen.

Evropski ministri uvedli tri varnostne cone
Peti dan kaosa v zračnem prometu