"Nisem vedel, da je kateri koli proizvajalec avtomobilov goljufal z manipuliranjem programske opreme," je izjavil Janez Potočnik med zaslišanjem pred odborom Evropskega parlamenta. Ob tem je pojasnil, da je bil kot komisar za okolje pristojen za kakovost zraka in ne za standarde na področju izpustov avtomobilov.
Pomisleki glede neustreznosti testov za merjenje izpustov dušikovih oksidov so se pojavili na začetku njegovega mandata (2010-2014), ko se je med drugim seznanil tudi z ugotovitvami raziskave Skupnega raziskovalnega centra (JRC) v Ispri.
Potočnik: Odgovornost naj nosijo posamezne članice
Potočnik je dejal, da ni vedel za manipulacije vse do izbruha škandala, v katerega je bil vpleten Volkswagen. "Nisem mogel verjeti, da bi bil Volkswagen tako neodgovoren in neumen," je izjavil in zatrdil, da ni bil seznanjen s konkretnimi primeri, da bi katero koli podjetje goljufalo na testih izpušnih plinov in za to uporabljalo posebno programsko opremo, niti za to ni vedela Evropska komisija.
Kot je dejal, se je sicer zavedal, da dizelski avtomobili v praksi povzročajo več izpustov kot med testiranji. Po njegovem mnenju odgovornost ni le na strani Evropske komisije, saj da svoj del odgovornosti nosijo tudi članice EU-ja; podvomil je namreč, da bi bile kršitve mogoče brez vedenja pristojnih nacionalnih organov.
Pomanjkljiva zakonodaja?
Člane odbora je zanimalo predvsem, ali je bila težava, da so se zgodile tako velike kršitve in prirejanje rezultatov, morda v pomanjkljivi evropski zakonodaji oziroma v tem, da komisija morda ni ustrezno in pravočasno ukrepala.
Za Potočnikom je nastopil tudi nekdanji komisar za industrijo in podjetništvo Antonio Tajani. Že prejšnji teden pa je pričal tudi Tajanijev predhodnik na položaju komisarja za industrijo in podjetništvo Günter Verheugen. V svoji izjavi je med drugim dejal, da težava ni bila v zakonodaji, ampak da se proizvajalec, v tem primeru Volkswagen, ni držal zakonov.
Novica, da je Volkswagen goljufal na testih z izpušnimi plini, je v javnosti odjeknila lani septembra, v afero pa je bilo vpletenih kar 11 milijonov dizelskih vozil po vsem svetu, od tega okoli 8,5 milijona v Evropi.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje