Nemške avtoceste so trenutno brezplačne, a v Berlinu imajo drugačne načrte. Foto: EPA
Nemške avtoceste so trenutno brezplačne, a v Berlinu imajo drugačne načrte. Foto: EPA
Violeta Bulc
V časopisu so pogovor z Bulčevo naslovili: 'Ta ženska hoče cestnino za vso Evropo.' Foto: EPA

Kot je komisarka iz Slovenije povedala v intervjuju za nemški časopis Welt am Sonntag, se zavzema za enotno evropsko cestninjenje, pri katerem bo vsak voznik plačal cestnino glede na vsak prevoženi kilometer. "Nihče ne sme biti diskriminiran. Ne glede na to, od kod posamezni voznik prihaja, vsak bi moral plačati le razdaljo, ki jo je dejansko prevozil, višina plačila pa ne sme biti časovno vezana. Tak sistem se mi zdi pravičen, zato preučujemo to idejo," je dejala Bulčeva. Dodala je, da je to njen srednjeročni načrt.

Ob tem je posvarila nemškega ministra za promet Alexandra Dobrindta, da so nemški načrti za uvedbo cestnin le za tuje državljane, kar naj bi se zgodilo leta 2016, neskladni z evropskim pravom. Nemški vozniki bi sicer tudi plačevali cestnino, a bi ta strošek kompenzirali z znižanjem obstoječih davkov na avtomobile.

Razlike v sistemih "obremenjujejo voznike"
Poudarila je, da so v Evropski uniji trenutno veljavni zelo različni sistemi cestninjenja, kar predstavlja obremenitev za voznike osebnih vozil in težave pri mobilnosti državljanov. Pri odgovoru na to, ali bodo države članice Evropske unije obvezane uzakoniti takšno cestnino, pa je pustila nekaj manevrskega prostora: "Obstaja več možnosti. Lahko bi bila takšna cestnina obvezna, lahko pa bi se vsaka država zase odločila, kdaj in na katerih cestah bi se vključila v takšen cestninski sistem." Dodala je, da se ji zdi nujno, da bi se prihodki iz cestnin vrnili v države članice za gradnjo in vzdrževanje infrastrukture.

Bulčeva se sicer prav danes mudi na obisku v Berlinu, kjer se bo sešla z ministrom Dobrindtom.