Kot je razsodilo Sodišče Evropske unije v Luksemburgu, lahko potniki, če so prispeli v končni kraj svojega potovanja tri ure ali več po prvotno načrtovanem času prihoda, od letalske družbe zahtevajo pavšalno odškodnino. Gre namreč za primerljiv položaj kot v primeru, da je polet v zadnjem trenutku odpovedan, saj v obeh primerih potniki izgubijo čas.
Odškodnine potniki sicer ne morejo uveljavljati, če lahko letalski prevoznik dokaže, da so za zamudo krive izredne razmere, ki se jim ne bi bilo mogoče izogniti tudi ob sprejetju vseh ustreznih ukrepov. Gre torej za razmere, nad katerimi letalski prevoznik nima dejanskega nadzora, pojasnjujejo sodniki.
Pravo EU-ja določa, da lahko potniki v primeru odpovedi poleta prejmejo pavšalno odškodnino v znesku od 250 do 600 evrov. Sodišče EU-ja je že v svoji razsodbi novembra 2009 razsodilo, da je mogoče potnike, katerih polet je imel zamudo, glede njihove pravice do odškodnine primerjati s potniki, katerih polet je bil odpovedan.
Zahtevi dveh nacionalnih sodišč
Sodišče je pravo EU-ja znova pojasnjevalo na zahtevo dveh nacionalnih sodišč. V prvem primeru je nemško drugostopenjsko sodišče v Kölnu odločalo o sporu med potniki in letalsko družbo Lufthansa zaradi zamude leta za več kot 24 ur. V drugi zadevi pa so TUI Travel, British Airways, Easyjet ter Mednarodno združenje letalskih prevoznikov (IATA) vložili tožbo pri britanskem visokem sodišču, ker jim je tamkajšnja uprava za civilno letalstvo naložila povrnitev škode potnikom, katerih polet je imel zamudo.
Sodišče je ob tem še zavrnilo trditve letalskih družb, da se na evropsko pravo ni mogoče sklicevati v zvezi z poleti, ki so imeli zamudo pred datumom te sodbe. Časovnih učinkov sodbe ni treba omejiti, poudarja sodišče.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje