Mandat Evropske komisije pod vodstvom predsednika Jean-Clauda Junckerja se bo začel s 1. novembrom, tik pred začetkom pa je Violeta Bulc v intervjuju za Slovensko tiskovno agencijo dejala, da bodo "prvi trije meseci usmerjeni v pripravo trdnih temeljev za delo v naslednjih petih letih". Prvi mesec bo torej "mesec načrtovanja, priprave dokumentov, strateških usmeritev in glavnih poudarkov".
Čeprav je zamudila nekatera uvodna srečanja komisije, ker je postala članica pozneje kot njeni kolegi, je preostale komisarje in komisarke že spoznala. Kot je dejala, je "skupina zelo prijetna in zanimiva".
Nova komisija bo imela nekoliko drugačno organizacijo, v kateri bodo podpredsedniki igrali posebno usklajevalno vlogo. Bulc je dejala, da je na področju EU-ja veliko izzivov horizontalnega značaja, ki zahtevajo veliko usklajevanja. Tako bo po njenem mnenju vloga podpredsednikov zagotoviti, "da bodo resorji, ki delajo neposredno na svojih vertikalnih izzivih, usklajeni v ključnih strateških usmeritvah, kot je energetska unija, kjer bo potrebno usklajevanje številnih različnih področij".
Bulc: Nisem klasičen politik, a imam izkušnje
O pomanjkanju političnih izkušenj je Bulc dejala, da ni klasičen politik. "A že desetletja delujem v dobro prostora in družbe in prinašam v evropski prostor osebne, podjetniške in sama menim, da tudi številne politične vsebine in izkušnje," je dodala.
Z dodeljenim resorjem je zadovoljna. Kot je dejala, se je Evropa odločila in nakazala željo, da je transport transparentna, enovito upravljana platforma, ki služi tako družbenemu kot gospodarskemu razvoju. Ob tem Bulc verjame, da Evropa projekte na področju prometa potrebuje za podporo notranjega trga in učinkovito vpetost v globalne gospodarske naveze.
Gospodarski zagon in ohranjanje socialne varnosti
A največji izziv komisije je gotovo gospodarski zagon Evrope in vzpostavitev mehanizmov za pomoč evropskemu gospodarstvu, da bo lahko še naprej ohranjal globalen vodilni položaj, je dejala komisarka Bulc.
Kot pomembna izziva pa je prepoznala tudi ohranjanje socialne varnosti in varovanje okolja.
Prometni resor naj bi bil zelo pomemben za izhod iz krize, ob tem pa bo moral prispevati pomemben delež k cilju Unije, da zmanjša izpuste toplogrednih plinov. Usklajevanje teh dveh ciljev je po mnenju Bulčeve mogoče, pri čemer izpostavlja predvsem tehnološki napredek.
Na področju prometa bo Bulc z ekipo inovacije in rešitve iskala predvsem na področju učinkovitega in transparentnega vodenja. Kot je dejala, bodo iskali veliko rešitev, usmerjenih v zeleno, "na primer za zmanjševanje emisij ogljikovega dioksida, in seveda na poslovnih modelih".
Možnosti za pridobivanje evropskih sredstev
Glede slovenskega pridobivanja evropskih sredstev je Bulc dejala, da na ravni Unije obstajata vsaj dva mehanizma, in sicer so to kohezijska sredstva, kjer ima Slovenija na voljo veliko denarja za infrastrukturne projekte, in mehanizmi, ki so opredeljeni v okviru instrumenta za povezovanje Evrope.
Na vprašanje, kako bi lahko Slovenija kar najbolje izkoristila dejstvo, da ima komisarko na tako pomembnem položaju, je Bulc odgovorila, da želi "delovati proaktivno, zelo pozitivno, spodbujevalno v vseh državah članicah in spodbujati, da se resorska politika in prioritete dobro izpeljejo". "V skladu s tem bomo delovali spodbujevalno, da bo Slovenija tudi izpolnila obveze, za katere se bo zavezala."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje