Plinski rezervoar se lahko vgradi v prtljažni prostor ali namesto rezervnega kolesa. Foto: EPA
Plinski rezervoar se lahko vgradi v prtljažni prostor ali namesto rezervnega kolesa. Foto: EPA
Suzukijevo motorno kolo
Motorno kolo, ki se poganja na utekočinjen naftni plin. Foto: EPA

Za pogon motornih vozil se lahko uporablja tudi UNP, ki je zmes plinov propana in butana. Pridobiva se iz zemeljskega plina ali pa pri predelavi surove nafte. Njegove kemične in fizikalne lastnosti omogočajo vozilu večjo moč, elastičnost in boljše delovanje motorja.

Uporabljata se dva tipa rezervoarjev, taki, ki se vgradijo v prtljažnik in so prilagojeni vsakemu vozilu posebej in rezervoarji, ki se namestijo namesto rezervnega kolesa, tako, da se prtljažni prostor ne zmanjša.

Koliko lahko prihranite?
Predelava štirivaljnega motorja vas bo stala nekaj manj kot 300.000 SIT, predelava šestvaljnega motorja pa malo več kot 350.000 SIT. Pri štirivaljnih motorjih se bo naložba povrnila po okoli 34.000 kilometrih, pri štirivaljnih motorjih pa pri okoli 32.000 kilometrih. Po prevoženih 100.000 kilometrih lahko pri štirivaljnem motorju prihranite do 560.000 SIT, pri šestvaljnem pa do 790.000 SIT.

V Sloveniji lahko naftni plin načrpate na osmih plinskih črpalkah, štiri so v Ljubljani, po ena pa v Kopru, Kozini, Mariboru in Celju. Na Hrvaškem je tovrstnih črpalk več kot 40.

Prednosti in slabosti
Zaradi številnih prednosti avtoplina je na področju Evrope že več kot dva milijona uporabnikov, tako med lastniki osebnih, kot tudi tovornih vozil, največ na ozemlju Nizozemske, Italije, Nemčije, zelo priljubljen pa je tudi na Japonskem. Ena od prednosti je tudi, da zavarovalnice teh avtomobilov ne štejejo za bolj rizične, zato premija ni nič višja.

Slabosti pa sta predsvem dve. Avtomobila na plinski pogon ne smete parkirati v zaprtih garažnih hišah. Druga slabost pa je, da avtomobil za zagon še vedno potrebuje nekaj bencina, utekočinjen naftni plin lahko začne uporabljati šele, ko je dovolj segret.

Avtomobili na utekočinjen naftni plin tudi serijsko
Nekatere avtomobilske družbe so poskusno ali serijsko že izdelale avtomobile, ki delujejo na utekočinjen naftni plin. Svoje različice sta že ponudila Subaru, Maruti, Suzuki pa je izdela motorno kolo.