Strast je lahko draga stvar, vendar bi se večina strinjala, da je občutek ob tem nezamenljiv. Foto: EPA
Strast je lahko draga stvar, vendar bi se večina strinjala, da je občutek ob tem nezamenljiv. Foto: EPA
Navijači si radi dajo duška. Foto: EPA

Raziskavo so opravili v desetih večjih državah (Avstralija, Brazilija, Francija, Nemčija, Italija, Japonska, Mehika, Španija, Velika Britanija in ZDA), izkazalo pa se je, da je najvišja stopnja porabe pri tistih, pri katerih nogometna moštva najdlje sodelujejo na tekmovanju.

Na vrh so se torej uvrstile Brazilija, Italija in Mehika, te pa so v zgodovini svetovnih prvenstev odigrale tudi največ tekem, vključno s kvalifikacijami. Raziskava kaže, da so navijači iz teh držav pripravljeni med svetovnim prvenstvom porabiti najmanj 100 dolarjev, ne glede na to, ali gre za zagrete ali priložnostne navijače.

Bi zapravljali tudi vi?
Pomislite - če ste tudi vi nogometni navdušenec, a vseeno dvakrat obrnete vsak tolar, preden ga zapravite -, bi se prej odločili za nakup dresa, če bi bila, denimo, slovenska reprezentanca med najuspešnejšimi. V tem primeru gre seveda raziskavi celo verjeti. Vendar pa v Sloveniji ne gre pozabiti na dve dejstvi, ki bi lahko povezavo med strastjo in zapravljanjem porušili.

Prvič, slovenska nogometna reprezentanca ne blesti, zato za zdaj ni strahu, da bi nas navijaška strast tako prevzela, da bi nenadzorovano zapravljali, po drugi strani pa je že sam pojem nenadzorovanega zapravljanja v povprečju tradicionalno pazljivemu Slovencu vse prej kot domač.

Največ za elektroniko in navijaško navlako
Pa si na koncu oglejmo še, za kaj bodo navijači največ zapravili. Veliko denarja bo šlo za elektroniko (denimo predvajalniki glasbe), sledijo seveda navijaški rekviziti (dresi, zastave, lasulje in podobna navlaka), kar nekaj denarja pa naj bi navijači pustili tudi v restavracijah in gostilnah.

M. K.