Nekateri trgovci so bonitetne razrede prilagodili evru že na začetku, drugi pa še vedno objavljajo popuste v tolarjih. Foto: www.sportina.si
Nekateri trgovci so bonitetne razrede prilagodili evru že na začetku, drugi pa še vedno objavljajo popuste v tolarjih. Foto: www.sportina.si

Trgovci ponujajo različne nagrade za zvestobo kupcev. Mednje spadajo različni popusti, ki jih nudijo kupcu, potem ko z nakupi, ki presegajo določene zneske, zbere zadostno število kuponov, pik, zvezdic, točk.

Obrtniki, predvsem frizerji, običajno nudijo preproste kartice, kjer zapisujejo vaše obiske in vas potem ob vsakem desetem nagradijo, trgovci pa so razvili bolj zapleten sistem. Kartice uporabljajo na dva načina: kot znak pripadnosti, zaradi katerega že lahko kupite izdelek za nižjo ceno, kot bi ga kupili sicer, in kot sredstvo, na katerem se zapisujejo bonusi (popusti ali pa vsota denarja, ki se potem šteje kot popust v določenem bonitetnem obdobju ob nakupu, ki presega določen znesek).

Bonusi ob nakupu nad določenim zneskom – v Mercatorju vam, na primer, podelijo eno piko ob 4 evrih, v Sparu pa točko zvestobe še vedno dodeljujejo za nakup v znesku 2.000 tolarjev. Če ste imetnik plačilne kartice Planet Tuš Moja zvezda pa lahko kopičite planete; vsak je vreden 30 tolarjev, medtem ko Sportina in Merkur seštevata vrednost vaših nakupov in vam nudita popust, ko ste zapravili dovolj denarja. Brez skrbi, trgovci ponujajo več bonitetnih razredov, skladno s tem pa tudi različne stopnje popustov, od 2 do 11 odstotkov. Sami pa morate poskrbeti, da veste, kje imate koliko popusta in do kdaj ga lahko izkoristite.