Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je neodvisna potrošniška organizacija, ki svetuje porabnikom glede njihovih pravic v pogodbenem razmerju s ponudniki blaga ali storitev pri različnih vrstah pogodb, kot so kupoprodajne, kreditne in zavarovalne. ZPS je najbolj dostopen članom ZPS-ja oziroma naročnikom na revijo VIP, saj se lahko ti vsak dan obrnejo na svetovalce po telefonu, z navadno ali elektronsko pošto.
Prav vsem pa je ob ponedeljkih, sredah in petkih dopoldne na voljo Potrošnikov evrotelefon, kjer lahko dobite informacije o zakonodaji in predpisih, ki urejajo področje evra, sporočite pa lahko tudi vse nepravilnosti, ki jih opažate pri pretvorbi cen ali dvojnem označevanju.
Da nakupi v Uniji ne bi povzročali preglavic
Pred kratkim je bil na Frankopanski ulici v Ljubljani odprt tudi Evropski potrošniški center, kjer se lahko pozanimate o svojih potrošniških pravicah v drugih državah EU-ja in o tem, kako jih uveljaviti. Mrežo evropskih potrošniških centrov je leta 2005 ustanovila Evropska komisija, da bi dajala informacije in pomagala pri čezmejnih potrošniških sporih v državah Unije. Vsaka država članica ima praviloma po en center, poleg tega pa sta v evropsko mrežo vključeni tudi Islandija in Norveška.
Po raziskavah Eurobarometra je namreč vse več čezmejnih nakupov, ki pa jih še vedno ovira strah pred morebitnimi zapleti s trgovci v tujini, saj kupci niso vedno vešči tujega jezika in ne poznajo vseh svojih pravic v drugi državi. Slovenski center deluje pod okriljem ZPS-ja, financirata pa ga država in Evropska komisija. Na svetovalce se lahko obrnete z vprašanji glede klasičnih oblik nakupovanja pa tudi, če nakupujete po spletu ali po katalogih, če le gre za “čezmejni nakup”. To pomeni, da prodajalec in porabnik nista iz iste članice Unije.
J. G.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje