Od srede julija je prek mariborskega letališča potovalo nekaj več kot 2500 potnikov. Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat
Od srede julija je prek mariborskega letališča potovalo nekaj več kot 2500 potnikov. Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat

Na letalstvu posvečenem spletnem portalu Tango Six so zbrali podatke, kako uspešna so bila letališča v regiji oz. na področju nekdanje Jugoslavije. Prek letališč je na področju nekdanjega SFRJ-ja potovalo skoraj 30 milijonov potnikov, kar je denimo približno tretjina števila potnikov, ki so v letu 2018 potovali prek letališča v Dubaju.

Število potnikov se je v primerjavi z letom 2018 povečalo za 2,4 milijona, slovenska letališča pa so, verjetno tudi zaradi propada Adrie Airways, postala najmanj obljudena. Lani so imela prvič več potnikov letališča v BiH-u. Z nekaj več kot 1,7 milijona potnikov so slovenska letališča imela 5,9-odstoten delež v regiji.

Slovenija je tudi edina država, ki se lahko "pohvali" s skorajda nedelujočim letališčem (kar se tiče potniškega prometa) v Mariboru, ki ga za zdaj še upravlja država, morebitne nove redne in čarterske linije pa, kot trdi portal Tango Six, niso predvidene tudi v letu 2020.

Iskanje novih najemnikov

Na ministrstvu za infrastrukturo, ki ga vodi ministrica, ki opravlja tekoče posle, Alenka Bratušek, so za MMC povedali, da že pripravljajo podlage za javni poziv, s katerim bodo "na trgu preverili interes zasebnih partnerjev za upravljanje letališča." "Ocenjujemo, da bo javni poziv objavljen v kratkem," pravijo.

Letališče že vrsto let tako bolj ali manj sameva, čeprav se ponaša s prenovljenim potniškim terminalom, ki lahko sprejme letno tudi do 600.000 potnikov. Na ministrstvu za infrastrukturo pa načrtujejo njegovo posodobitev.

Ponovna posodobitev letališča

"Zanj se izdeluje državni prostorski načrt (v nadaljevanju: DPN) s ciljem posodobitve obstoječega letališča. Zaključek s sprejemom Uredbe o DPN predvidevamo v roku enega leta. V tem času vlagamo veliko naporov, da zagotovimo, da bo država postala lastnica zemljišč ob letališču, ki so trenutno v lasti nekdanjih najemnikov," pravijo na infrastrukturnem ministrstvu.

V času od 18. julija do konca leta, ko je letališče Edvarda Rusjana Maribor upravljala državna družba DRI, je denimo prek mariborskega letališča potovalo 2527 potnikov, opravljenih pa je bilo 2499 poletov.

Ministrstvo za infrastrukturo je januarja objavilo, da so stroški delovanja mariborskega letališča, odkar ga upravlja DRI, znašali 471.861 evrov oz. je izguba znašala 319.083 evrov.

Vendar, kot so razkrili v Večeru, so omenjeni stroški le do konca lanskega oktobra, saj bodo stroški za november in december 2019 bremenili letošnji proračun. Tako so poletni stroški za upravljanje letališča bremenili davkoplačevalce za 713.000 evrov, izguba pa je znašala nekaj več kot pol milijona evrov.

Kot pravijo na ministrstvu za infrastrukturo, je predvidena višina stroškov za upravljanje letališča v letu 2020 1,15 milijona evrov.

Brniško letališče počasi okreva

Ljubljansko letališče je bilo lani z nekaj več kot 1,72 milijona potniki (okoli 92.000 manj kot v letu 2018) na sedmem mestu po številu potnikov v regiji, portoroško letališče pa je s skoraj 29.000 potniki prehitelo letališči na Braču, Malem Lošinju in mariborsko letališče.

Tako brniškemu kot mariborskemu letališču letalski analitik Alen Šćuric ne napoveduje bistvenega okrevanja po propadu Adrie Airways. Ljubljansko letališče ima v zimski sezoni skoraj 100 tedenskih poletov manj kot prejšnjo zimo, to število pa naj bi se še povečalo v poletnem času.

Kljub temu pa so nekatere letalske družbe že najavile, da bodo v poletnem voznem redu letele tudi z Brnika. Hrvaški Trade Air je tako najavil odprtje baze na Brniku od aprila do novembra za čarterske polete turističnih operaterjev v Grčijo, Turčijo … Ukrajinski Windrose Airline pa naj bi od konca aprila ob torkih in nedeljah povezoval Ljubljano in Kijev.

Naslov infografike: leti