Evropske potrošniške organizacije se zato zavzemajo za uveljavitev novega standarda meritve goriva. Meritve porabe goriva po zdajšnjem standardu NEDC (New European Driving Cycle) so namreč tudi osnova za izračun izpustov ogljikovega dioksida (CO2) in posledično odmero "okoljskega" davka v številnih evropskih državah, tudi v Sloveniji.
Evropska komisija je tudi določila najvišje dovoljene povprečne vrednosti izpustov do leta 2021, ki pri posameznih avtomobilskih tovarnah ne smejo preseči 95 gramov CO2 na kilometer, so v nedavnem sporočilu za javnost zapisali v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS).
In ravno tu je po oceni Boštjana Okorna iz ZPS-ja jedro problema: po ukrepu EU-ja so se razlike med uradno izmerjeno in realno porabo začele povečevati.
Meritve brez zunanjih ogledal, brez radia in klime
"Avtomobilske tovarne so vse svoje sile usmerile v iskanje možnosti izkoriščanja lukenj, ki jih omogoča standard NEDC. Med najbolj vnebovpijoče sodi izračunavanje kotalnega upora avtomobila z bistveno preveč napolnjenimi pnevmatikami, manjkajočimi zunanjimi ogledali in celo prelepljanjem določenih odprtin. Na drugi strani med merjenjem niso vključeni niti najbolj uporabljani električni porabniki, kot je radijski sprejemnik, izključena je tudi klimatska naprava – ki je včasih v avtomobilu, zaradi zmanjšanja teže, sploh ni," je poudaril Okorn.
S takšno prakso bi zato morali po njegovem mnenju čim prej prekiniti, in sicer z uveljavitvijo novega standarda meritve goriva WLTP (Worldwide harmonized light vehicles test procedures).
"Ta standard naj bi bil bistveno bliže realni porabi goriva, zato si potrošniške organizacije prizadevamo, da bi v veljavo stopil čim prej, vsekakor pa najkasneje v letu 2017," je dodal.
Sankcije po vzoru ZDA?
Novi standard pa ne bo mogel popolnoma odpraviti razlike med uradno izmerjeno in realno porabo, saj je že v času nastajanja (od leta 2008) do danes tehnologija napredovala tako hitro, da marsikaj ni dovolj natančno določeno, ob tem vseeno opozarjajo na zvezi potrošnikov.
Tako bi morali po oceni ZPS-ja več pozornosti nameniti vzpostavitvi učinkovitega sistema nadzora, ki bi zajel tako nove, predprodukcijske avtomobile, kot tudi tiste, ki se že vozijo po cestah.
S podobnim nadzorom in posledičnim prilagajanjem standarda merjenja goriva so v ZDA po pojasnilih ZPS-ja dosegli, da večina voznikov med vsakdanjimi vožnjami brez večjih težav doseže uradno izmerjene vrednosti. Avtomobilskim tovarnam, ki jim med nadzorom dokažejo bistvena odstopanja, grozijo visoke kazni in že prve odmevne sankcije so povzročile, da so podatke o porabi goriva spremenili tudi ostali, še nekaznovani prodajalci avtomobilov, so še poudarili na zvezi potrošnikov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje