Glasovanje o zaupnici sta predlagala predsednik sveta Silvo Berdajs in delavski direktor Albert Pavlič sama, potem ko ju je iniciativni odbor čakajočih delavcev pozval k odstopu, saj naj bi sodelovala pri pripravi seznamov na čakanje napotenih delavcev.
Po besedah Berdajsa člani sveta niso glasovali zgolj o tem, ali sta skupaj s Pavličem pripravljala sezname na čakanje napotenih delavcev ali ne, temveč o celotnem preteklem delu. "Če mi zaupnica ne bi bila izglasovana, bi takoj odstopil," je zatrdil Berdajs, ki ni privolil v predlog iniciativnega odbora, da se glasovanje o zaupnici prestavi na čas, ko bo ukrep začasnega čakanja na delo prenehal veljati.
Pavlič: Zgodba glede seznamov se je obrnila
Po besedah Pavliča je problematika glede seznamov na čakanje napotenih delavcev s strani iniciativnega odbora temeljila na argumentaciji laži in je v sistem Slovenskih železnic (SŽ) vnesla nemir.
Če je iniciativni odbor sprva trdil, da sta Berdajs in Pavlič sodelovala pri pripravi seznamov na čakanje napotenih delavcev, pa se je zdaj zgodba obrnila. "Danes sem se moral zagovarjati, zakaj nisem sodeloval pri pripravi seznamov," je dejal Pavlič in pojasnil, da to ni njegova ali Berdajsova naloga, temveč naloga vodij poslovnih enot.
Iniciativni odbor še vedno vztraja pri vpogledu v seznam čakajočih
Vodja iniciativnega odbora Miloš Rusič je pojasnil, da vodstvo SŽ-ja te dni pošilja pošto vsem, ki so na čakanju, z zagotovili, da se bodo vsi po izteku ukrepa začasnega čakanja vrnili na delo in da klasičnega ugotavljanja presežnih delavcev ne bo. Iniciativni odbor bo tako po Rusičevih besedah sklenil, da gre konca junija, ko poteče ukrep začasnega čakanja na delo, v mirovanje. "Upam, da se bodo na čakanje napoteni delavci takrat res vrnili na delo," je zatrdil Rusič in pojasnil, da odbor še vedno vztraja pri vpogledu v seznam čakajočih delavcev.
Vlačič: Vlada se je lotila stvari, ki so se zdele nedotakljive
Sicer pa je sanacija SŽ-ja tudi ena izmed pomembnih nalog vlade. Kot je dejal minister za promet Patrick Vlačič, se je zdajšnja vlada s tem, ko se je lotila Slovenskih železnic, lotila stvari, ki so se dolgo zdele nedotakljive. "To je podjetje v globoki krizi, ki se ga politika leta ni resno lotila. Mi smo našli pogum, željo in voljo, da ta sistem naredimo moderen, uspešen in učinkovit," je dejal minister na novinarski konferenci.
"SŽ naj sledi nemškim železnicam"
Modernizacijo in učinkovitost bo, kot pravi Vlačič, mogoče doseči le tako, da "gremo pri procesih prestrukturiranja SŽ-ja do konca, da do kosti pogledamo, s katerimi ukrepi lahko zagotovimo, da bo SŽ dosegel benchmarke, ki jih dosegajo konkurenčne železnice". Kot primer uspešnega preobrata je navedel nemške železnice.
Minister za promet in podpredsednik SD-ja meni, da bo primer prestrukturiranja Slovenskih železnic kot eden izmed modelov, kako se lotiti najtežjih vprašanj v družbi. Glavni nalogi države v prihodnje pa bosta po mnenju SD-ja povečevanje konkurenčnosti in učvrstitev javnih financ.
Vlada prepočasna?
Vlačič je zanikal očitke, da vlada v primeru SŽ-ja ravna prepočasi oziroma da samo čaka, "da se kolo gospodarstva spet zavrti". "Slovenija je na krizo reagirala tako, da je v prvem letu ukrepala predvsem za ohranitev socialne povezanosti in delovnih mest, da ne bi nastale velike socialne razlike," je še dejal.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje