Airbusov velikan A380 in Boeingov 747 v ozadju. Foto: EPA
Airbusov velikan A380 in Boeingov 747 v ozadju. Foto: EPA
Katar Airlines
Katar je naročil 80 Airbusovih velikih ptičev. Foto: EPA
Maketa Boeingovega novega letala 7E7 Dreamliner
Irci so za Ryanair naročili 27 boeingov 737 - dreamlinerjev. Foto: EPA

Katar je naročil 80 Airbusovih letal A350, vrednih 16 milijard dolarjev, medtem ko je Boeing tolažilni posel v vrednosti 1,9 milijarde dolarjev sklenil z irskim nizkocenovnim prevoznikom Ryanairom. Ta je naročil 27 boeingov 737-800.

Airbus je posel v sredo sklenil v francoski predsedniški palači, pogodbo sta v navzočnosti francoskega predsednika Nicholasa Sarkozyja in katarskega emirja šejka Hamada ben Kalifa al Tanija podpisala prvi mož katarske letalske družbe Katar Airways Akbar al Baker in Airbusov izvršni direktor Louis Gallois. Prve dobave so načrtovane za leto 2013.

Katarci globoko posegli v žep
Gallois je poudaril, da je to doslej največje naročilo letala A350, ki učinkovito porablja gorivo in je konkurenca Boeingovemu modelu Dreamliner 787, ki bo začel leteti maja prihodnje leto. Hkrati pa je poudaril, da nakup nima nobene zveze z izraženim interesom Katarja, da bi pridobil lastniški delež v letalskem in oborožitvenem koncernu EADS, ki je lastnik Airbusa.

Ryanair z Dreamlinerjem
Medtem je v četrtek Boeing zabeležil Ryanairovo naročilo dreamlinerjev, ki so po navedbah Ryanaira letala z najnižjimi obratovalnimi stroški na sedež.

Medtem je podpredsednik prodaje komercialnih letal pri Boeingu Larry Dickenson izrazil prepričanje, da se bo Airbus izkopal iz težav in se kmalu ponovno pokazal kot velik tekmec.

Vendar pa je še enkrat izrazil prepričanje Boeinga v pravilno usmeritev njegove strategije v nekoliko manjša letala, ki lahko pristanejo na vsakem letališču in pripeljejo potnike neposredno tja, kamor želijo.

Airbus je zasnoval največje letalo na svetu A380, zaradi zamud pri njegovi proizvodnji pa se je znašel v hudih finančnih težavah. Boeing je medtem predvsem po zaslugi dreamlinerjev lani prevzel prvo mesto med letalskimi proizvajalci glede na naročila.