Lani je v Slovenijo po besedah direktorja Turistično-gostinske zbornice priletelo 422 tisoč potnikov, kar je za 75 odstotkov manj kot leta 2019, ko je bilo teh več kot 1.700.000. Foto: BoBo
Lani je v Slovenijo po besedah direktorja Turistično-gostinske zbornice priletelo 422 tisoč potnikov, kar je za 75 odstotkov manj kot leta 2019, ko je bilo teh več kot 1.700.000. Foto: BoBo

S subvencioniranjem tujih letalskih prevoznikov namerava gospodarsko ministrstvo zagotoviti boljšo letalsko povezljivost naše države s svetom. Ta je namreč po propadu Adrie in nato še pandemije padla na najnižjo možno raven, kar občutijo zlasti v gospodarstvu, najbolj v turizmu. Razpis za subvencioniranje letalskih povezav naj bi bil v Uradnem listu predvidoma objavljen še danes. Za ta namen bosta letos razpisana dva milijona proračunskih evrov.

Kot pojasnjuje direktor Turistično-gostinske zbornice Fedja Pobegajlo, je lani v Slovenijo priletelo 422 tisoč potnikov, kar je za 75 odstotkov manj kot leta 2019, ko je bilo teh več kot 1.700.000. Zato subvencioniranje letalskih linij podpira. "Ključna za slovenski turizem je čim večja frekvenca letov. Kdo jih zagotavlja, je mogoče sekundarnega pomena, bistveno je to, da je frekvenca letov res velika," je za Radio Slovenija dejal Pobegajlo.

Opozorila o tem, da bodo letalske družbe vzdrževale le rentabilne povezave

Da je subvencioniranje tujih letalskih prevoznikov še ena od številnih napak pristojnih na področju letalske dejavnosti, pa ocenjuje dolgoletni poznavalec razmer Alojz Krapež. Meni, da z dodatnimi milijoni subvencij letalskih družb ne bomo spodbudili k vzpostavitvi letalskih povezav, ki so v javnem interesu, saj bodo te vzdrževale le rentabilne povezave.

"To je še ena napaka in dobesedno metanje denarja skozi okno. Namesto, da bi podprli ustanovitev novega letalskega prevoznika, ki bi po moji oceni stal med 10 in 15 milijoni evrov, kar je v primerjavi s porabljenimi sredstvi za različne namene, majhna vsota. Interesi v Sloveniji so, vendar posluha na ministrstvu za gospodarstvo absolutno ni bilo. Ministrstvo za infrastrukturo je pa dvignilo roke od zadeve, čeprav je edino pristojno," je opozoril Krapež.

Kadri, ki so Slovenijo zapustili po propadu Adrie, so menda pripravljeni priti nazaj. Treba je tako le vzpostaviti prometno platformo za redno letenje, dodaja Krapež. Ali bo narejeni potrebni koraki v tej smeri, pa bomo videli po volitvah.