V prvem valu epidemije covida-19 je bilo na čakanju 754 zaposlenih n LPP-j, kar je 83,22 odstotka vseh zaposlenih. V jesenskem valu pa jih je bilo na čakanju 736 oziroma 82,6 odstotka. Foto: BoBo
V prvem valu epidemije covida-19 je bilo na čakanju 754 zaposlenih n LPP-j, kar je 83,22 odstotka vseh zaposlenih. V jesenskem valu pa jih je bilo na čakanju 736 oziroma 82,6 odstotka. Foto: BoBo

Uporaba javnega prevoza se je zaradi epidemije covida-19 zmanjšala "za skoraj 60 odstotkov, saj so občani v glavnem uporabljali alternativne oblike prevoza ali pa sploh niso potovali", so pojasnili v uradu direktorja Ljubljanskega potniškega prometa (LPP). Prihodki iz poslovanja LPP-ja so bili lani za 13,7 odstotka nižji kot leta 2019. Prodaja storitev, kjer imajo največji upad, je padla za 46,2 odstotka, prihodki od prodaje storitev prevoza potnikov pa so nižji za 49,5 odstotka.

Lani so bili prihodki od državnih podpor zaradi blaženja vpliva epidemije višji kot leta 2019. Celotna državna pomoč, ki je bila del protikoronskih ukrepov, je znašala 8.806.671 evrov, so sporočili z LPP-ja.

Potrebna je bila dokapitalizacija za 2,7 milijona evrov

Družba LPP je bila zaradi izpada dohodkov in izgube iz preteklih let v 2020 v težkem finančnem položaju. Edini družbenik Javni holding Ljubljana je aprila izvedel dokapitalizacijo za 1.100.000 evrov, septembra pa še za1.600.000 evrov.

Potniki se med epidemijo v manjši meri odločajo za uporabo javnega prometa – LPP-ju je promet upadel za skoraj 60 odstotkov. Foto: TV Slovenija
Potniki se med epidemijo v manjši meri odločajo za uporabo javnega prometa – LPP-ju je promet upadel za skoraj 60 odstotkov. Foto: TV Slovenija

Lani je družba poslovala z 1.017.326 evrov izgube, kar je posledica izrednih razmer, ko je zaradi epidemije covida-19 družba dlje časa delovala v omejenem obsegu, so sporočili z LPP-ja. Na dan 31. 12. 2020 je bila celotna nepokrita izguba družbe 6.649.740 evrov.

"Ker se situacija s pandemijo nadaljuje tudi v leto 2021, iz poslovanja tudi letos predvidevamo izgubo, rezultat pa bo odvisen od državnih pomoči," so pojasnili. V prvem trimesečju letos je izguba brez državnih pomoči, ki jih v družbi še pričakujejo, znašala 2,2 milijona evrov. Kljub temu od marca 2020 odpuščanja zaposlenih ni bilo.

V prvem valu epidemije covida-19 je bilo na čakanju 754 zaposlenih, kar je 83,22 odstotka vseh zaposlenih. V jesenskem valu pa jih je bilo na čakanju 736, oziroma 82,6 odstotka, so navedli.

LPP načrtuje novo redno linijo na Ljubljanici

Mestna občina Ljubljana je skupaj z LPP-jem že spomladi leta 2020 načrtovala vzpostavitev nove redne linije številka 101, ki bi peljala z ladjico po Ljubljanici. Kot so pojasnili, so v okviru tega projekta naleteli na nekaj težav. "Najprej je bilo treba organizirati pristane za ladje. Potem se je pojavila težava, ker LPP ni bil registriran za opravljanje linijskih prevozov po plovnih poteh. Treba je bilo urediti postajališča za potnike. Na plovni poti je bilo treba urediti signalizacijo. Te zadeve smo zdaj vse uredili," so zapisali.

Sorodna novica Po Ljubljanici bo stekla linija LPP-ja

Na ladjici bo urejen enak plačilni sistem kot na avtobusih, s čimer bo mogoč prestop z ladjice na avtobus in obratno. Voznina se bo plačevala ali z dobroimetjem na kartici Urbana ali terminsko vozovnico. Cena vozovnice ostaja enaka, torej 1,30 evra.

Linija bo imela šest postaj, na katerih bo mogoč vstop in izstop. Začetna postaja bo na Žitnem mostu, sledili bodo Mesarski most, Dvorni trg, Trnovski pristan pri pritoku Gradaščice, Trnovski pristan pod Prulskim mostom in končna postaja Livada. Ladjica bo vozila vsako polno uro, med tednom od 7. do 18. ure, konec tedna pa med 9. in 20. uro. Kot so pojasnili, je težko napovedati, kdaj bo linija vzpostavljena. "Ko se bo situacija z epidemijo umirila, bomo objavili razpis za izvajalca storitve, na katerega se bodo lahko prijavili vsi ladjarji," so napovedali.

Letos načrtujejo tudi posodobitev voznega parka mestnega potniškega prometa. 33 odsluženih dizelskih avtobusov stopnje EURO 2 bodo nadomestili s hibridnimi avtobusi s pogonom na metan EURO 6. Načrtujejo tudi nakup električnih avtobusov, a čakajo na možnost sofinanciranja na razpisu Eko sklada. Zadnjo posodobitev so naredili leta 2019, ko so kupili 17 hibridnih avtobusov na metan.