Za novoustanovljeno estonsko družbo bo letela Adria Airways. Foto: BoBo
Za novoustanovljeno estonsko družbo bo letela Adria Airways. Foto: BoBo
false
Evropska komisija je odločila, da je državna pomoč družbi dajala neupravičeno prednost pred tekmeci. Foto: MMC RTV SLO/EPA

Estonski prevoznik Estonian Air mora vrniti državno pomoč, saj je Evropska komisija ugotovila, da so ukrepi pomoči, ki jih je v korist družbe sprejela država Estonija, družbi dali neupravičeno prednost pred tekmeci. To pa pomeni kršitev pravil EU-ja glede državne pomoči, so sporočili iz Bruslja.

Finančne težave so pri estonski družbi imeli vse od leta 2006, EK pa je presodil, da glede na preteklo večkratno pomoč družbi ne bi bilo koristno spet za to trošiti davkoplačevalskega denarja. Prav tako to ne bi bilo pravično do konkurence, so dodali.

Estonska letalska družba bi morala vrniti 85 milijonov evrov pomoči in obresti, poleg tega bi ostali brez dodatnih 40 milijonov evrov pomoči za prestrukturiranje, Estonian Air je zato še isti dan, v soboto, razglasil stečaj in nehal leteti. Oblasti v Talinu so bile pripravljene, saj so pravočasno ustanovile novo družbo Nordic Aviation Group, ki bo letela na ključnih povezavah iz estonske prestolnice.

"Pravila EU-ja so zelo stroga, zato začenjamo s čistimi bilancami in novo ekipo," je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP v soboto izjavil predsednik Nordic Aviation Group Peeter Tohver. Novoustanovljena družba ni pravni naslednik Estonian Aira, je dodal.

Priložnost za Adrio Airways
Estoncem bo priskočila na pomoč Adria Airways, ki bo v sodelovanju z Nordic Aviation Group vzpostavila redne polete iz Talina. Novoustanovljena družba namreč še nima svojega spričevala za letenje, ker ga mora narediti na novo. Ta postopek traja približno 12 mesecev in v tem času bo Adria Airways vzela njihova letala in posadke ter letela pod svojim spričevalom. Na voljo jim bodo dali vse sisteme za letenje ter prodajo kart, je pojasnil prvi mož Adrie Airways Mark Anžur.

Projekt naj bi trajal od 12 do 18 mesecev, nato pa bodo Estonci leteli samostojno. Anžur si od sodelovanja obeta, da bo Adria v prihodnjem letu število potnikov povečala za 50 odstotkov. Finančni učinki bodo veliki, je bil optimističen.

Nordic Aviation Group bo na začetku letel v osem mest, in sicer v Bruselj, Kijev, Oslo, Amsterdam, Koebenhavn, Vilno, Stockholm, Trondheim in München.

EK je sicer v preteklosti presojal državno pomoč več evropskim letalskim prevoznikom, tudi Adrii Airways, pri kateri je presodil, da je vse skladno z zakonodajo. Pri ciprskem prevozniku Cyprus Airways, madžarskemu Malevu ter zdaj tudi estonskemu Estonian air pa je naročila, da morajo vrniti državno pomoč, zato so vse družbe tudi prenehale delovati.