Iz vodstva Magne so sporočili, da bodo skušali čim večjemu številu zaposlenih zagotoviti delovna mesta znotraj skupine, za nekatere pa bodo v skladu z zakonodajo pripravili program razreševanja presežnih delavcev.
Poslovanje v Hočah se bo preusmerilo na področje inženiringa in povečanja podpornega razvojnega središča za vse druge Magnine lokacije po svetu, glede državne spodbude, ki jo je prejelo podjetje, pa Magna tesno sodeluje s pristojnimi vladnimi službami, so navedli.
Ob tem so dodali, da so zavezani nadaljevanju poslovanja v Sloveniji in ostajajo optimistični, da se bodo razmere na trgu kmalu stabilizirale, povpraševanja kupcev pa povečala. Kot je STA-ju še uspelo izvedeti, bodo v hoškem podjetju opravili pogovore z vsemi zaposlenimi in jim ponudili možnost dela znotraj skupine, vendar za vse teh možnosti ne bo. Koliko bo tistih, ki bodo dejansko ostali brez dela, za zdaj še ni jasno, glede odpravnin za presežne delavce pa se bodo s sindikatom še pogajali in iskali kompromisni predlog.
O odločitvi so že seznanili tudi hoško občino in vlado, s katero so že pred časom začeli pogovore glede vračila spodbude, ki so jo pred leti prejeli za zagon novozgrajenega podjetja, ni pa še dokončno jasno, v kakšni vrednosti bo ta vrnjena. To naj bi bilo odvisno tudi od tega, koliko ljudi bo ostalo zaposlenih v Hočah, kjer naj bi ostal tudi aktualni direktor David Adam.
Proizvodnja v zadnjem času že večkrat ustavljena
Hoška Magna je v zadnjih dveh letih zaradi prekinjenih dobaviteljskih verig in drugih težav na trgu že nekajkrat ustavila proizvodnjo, samo lani so bili zaposleni nenapovedano na čakanju dva meseca. V takih okoliščinah je nastalo načrtovanje proizvodnje nemogoče, še posebej glede na hud padec naročil na avtomobilskem trgu, zato naj bi bili v Magni prisiljeni sprejeti to nepriljubljeno odločitev.
V Hočah bo tako vzpostavljen nov tehnološki razvojni center, ki bo sčasoma rasel, tako da bodo v prihodnje tudi zaposlovali. Sicer pa Magna kljub trenutnim neugodnim razmeram na globalnem avtomobilskem trgu ne razmišlja o dokončni opustitvi strateškega načrta o razvoju celovite proizvodnje avtomobilov v Sloveniji. Ko se bo izkazala priložnost sklenitve kakšnega pomembnega avtomobilskega posla, v Magni zagotavljajo, da bodo svoje načrte v Hočah izpolnili. Ne nazadnje je v ta namen že veljaven občinski prostorski načrt, pridobljeno okoljevarstveno soglasje, družba pa je že odkupila del zemljišč za načrtovano drugo fazo projekta.
Po dostopnih informacijah naj bi bila Magna v pogovorih z več potencialnimi strateškimi partnerji, od uspešnosti teh pogovorov pa je odvisno, kdaj se bo avtomobilska multinacionalka lotila gradnje druge faze, torej karosernice in sestavljalnice avtomobilov in spremljajoče infrastrukture.
Delavci šokirani, hoški župan razočaran
Čeprav so določene spremembe pričakovali, je zaposlene novica šokirala, saj bodo ostali brez službe, je povedal predsednik Konfederacije slovenskih sindikatov (KSS) Gvido Novak. Delajo namreč samo še do konca tedna, potem pa odhajajo na čakanje, vse dokler ne bodo končani vsi postopki v skladu z zakonodajo v primeru odpuščanja večjega števila delavcev. V tem času jim bo podjetje namesto zakonskih 80 izplačalo 90 odstotkov plače.
Razočaran nad trenutnim razpletom je tudi župan Marko Soršak, ki mu je predvsem žal, da podjetje ni prejelo okoljevarstvenega soglasja za zagon proizvodnje pred novembrom 2021, saj bi v tem primeru zdaj na tej lokaciji že serijsko izdelovali električna vozila Ocean ameriškega podjetja Fisker, ki jih zdaj sestavljajo v graški tovarni.
"Vse skupaj je trajalo več kot tri leta, kar je bilo nekoliko predolgo. Upam, da investitor vendarle čim prej najde novega naročnika in da na tem prostoru nastane tisto, kar so načrtovali, saj je bilo narejeno že veliko delo v tej smeri," je dejal Soršak.
Han: Magna bo morala vrniti 18,5 milijona evrov
Slovenija bo od Magne zahtevala vračilo pred leti prejete državne pomoči. Gre za 18,5 milijona evrov, ki jih bo država zahtevala nazaj z obrestmi vred in uprava se s tem strinja, je povedal gospodarski minister Matjaž Han.
Uprava je v Ljubljani obiskala tudi ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, in kot je v izjavi novinarjem povedal Han, nameravajo na lokaciji lakirnice za zdaj urediti podporno-razvojno središče za druge Magnine lokacije po svetu. "Če gledam z okoljevarstvenega stališča, je to razmeroma dobra informacija," je dejal.
Na lokaciji naj bi ostalo 50 zaposlenih, preostalim 108 zaposlenim naj bi ponudili nadomestno zaposlitev v svoji tovarni v Gradcu.
Han je spomnil, da je Magna ob načrtovanju svoje investicije v Hočah obljubljala zaposlitev 400 ljudi v prvi fazi ter nato dodatnih 1000 ljudi. Ker se to ne bo zgodilo, so se danes dogovorili, da bo Magna vso državno pomoč vrnila, in sicer skupaj z obrestmi. "Kar je država vložila neposrednih finančnih sredstev v Magno in zaradi neizpolnjevanja vseh pogojev, bo zahtevala nazaj z obrestmi vred in uprava se s tem strinja," je povzel.
Dodal je, da razume, kako se lahko razmere v gospodarstvu spremenijo. Ključno je, da se zgodba konča korektno, da Magna izpolni vse obveznosti do države, kot jih je država doslej do Magne, in da bodo v prihodnosti lahko še naprej sodelovali. Magna ima namreč še vedno načrte za delo v Sloveniji, nekoč, ko se bodo razmere izboljšale, in želi med drugim proizvajati električna vozila.
Spomnil je, da bi morala država po drugi pogodbi izplačati še pet milijonov evrov, a teh sredstev še niso nakazali, ker so vezana na določene pogoje. Tudi to bo predmet penalov, je napovedal.
3,5 leta za okoljevarstveno dovoljenje
Komentiral je tudi dolgotrajno, 3,5-letno pridobivanje okoljevarstvenega dovoljenja. Družba je namreč za dovoljenje, povezano s proizvodnjo avtomobilov fisker, zaprosila maja 2018, dobila pa ga je novembra 2021, do takrat pa je proizvodnja fiskerjev že potekala v Gradcu. Han je dejal, da Magna proizvodnje v Hočah ni ustavila zaradi dolgotrajnega postopka, temveč zaradi pomanjkanja naročil. Je pa dodal, da so postopki umeščanja v prostor pri nas res težavni in da bo treba pri tem "narediti več", ne samo za gospodarstvo, temveč tudi za posameznike, ki želijo graditi. Han je še poudaril, da Slovenija tukaj zagotovo ni neresna, saj je izpolnila vse svoje obveznosti in morda celo preveč popuščala, kvečjemu je bila neresna Magna.
Video: Posnetek izjave ministra za gospodarstvo
Levica: Kakšna je okoljska škoda?
Prvo vprašanje, ki si ga je ob tem zastavila Levica, je: kakšna je škoda zaradi izgubljenih kmetijskih zemljišč, na katerih je bila postavljena lakirnica? Žrtvovali smo sto hektarjev kakovostnih kmetijskih zemljišč, od obljubljenih tri tisoč zaposlenih ne duha ne sluha, nekaj sto dejansko zaposlenih pa je bilo ali na čakanju ali poslanih na delo v Avstrijo za slovenske plače, so zapisali v stranki. "Delovna mesta so ključen izziv današnje družbe. Ampak z nižanjem delavskih pravic, okoljskih standardov, davkov na kapital in načel pravne države, samo zato, da bi tekmovali za lokacijo tovarne rezervnih delov za avtomobile, jih niti nočemo niti jih ne bomo dobili," so sklenili.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje