Nekdanji minister za promet je prepričan, da eno izmed ključnih težav predstavlja Italija. "Če politika in diplomacija ne bosta takoj ukrepali, bo prepozno, gospodarske posledice za Slovenijo pa bodo katastrofalne," svari.
Italija poskuša vplivati na geostrateške železniške povezave Slovenije in njeno strateško lego s pobudo, da bi pri slovenskih oblasteh začela pogovore o navezavi Luke Koper in Slovenije na baltsko-jadranski koridor prek kratke železniške proge Trst-Koper namesto prek drugega tira med Koprom in Divačo, pravi in kot najdejavnejšega pri tem omenja nekdanjega evropskega poslanca Costa, zdaj direktorja beneškega pristanišča.
"Italija želi omejiti geostrateški položaj Luke Koper"
"Italija si sicer že vrsto let intenzivno prizadeva, da bi omejila geostrateški položaj Luke Koper in Slovenije. Leta 2004 je Berlusconijeva vlada s pomočjo predsednika Evropske komisije Prodija dosegla izpad II. tira iz prednostnih projektov TEN-T. Tedanja slovenska vlada je z odločno akcijo in lobiranjem pri Berlusconiju vendarle uspela, da so v prednostne projekte na V. panevropskem koridorju uvrstili dva enakovredna, čezmejna železniška kraka, in sicer Trst-Divača in Koper-Divača. Še istega leta je pripravila celostno prometno politiko s poudarkom na evropskih in svetovnih prometno-logističnih povezavah ter državni lokacijski načrt za drugi tir, ki je bil formalno sprejet naslednje leto," je zapisal Pavliha.
"V poznejših letih je italijanski vladi uspelo v Bruslju razvodeneti pomen drugega tira, med drugim tudi zaradi nezadostne aktivnosti Slovenije pri pripravah na gradnjo. Italija je kot prednostni projekt prikazala gradnjo odseka Trst-Divača, pri čemer je namerno dvakrat spreminjala traso združitve oziroma poteka tega odseka in navezavo na II. tir. S tem je povzročila zamik prostorskega umeščanja drugega tira v Sloveniji in posledično izgubo časa in financ za gradnjo tega tira ne glede na pisna zagotovila takratnega italijanskega ministra Lunardija," je še napisal strokovnjak na področju mednarodnega prava.
Luko Koper želi Italija navezati na baltski koridor
"Poleg investicij italijanskih bank v kontejnerski terminal na Reki zaradi železnice mimo Slovenije na relaciji Reka-Budimpešta je danes Italiji v interesu predvsem gradnja odseka železnice Koper-Trst in s tem navezava Luke Koper na baltski koridor prek tržaškega pristanišča in Pontebske železnice (z Avstrijo), pri čemer je lahko celo vprašljiva gradnja V. panevropskega koridorja prek Slovenije. Preprosto povedano, Italija želi minirati drugi tir, še preden ga bo Slovenija začeli graditi. Zato bi morala Slovenija ne glede na vse finančne težave aktivno pristopiti k gradnji II. tira Koper-Divača, saj je od tega tira odvisna tako prihodnost Luke Koper kot tudi Slovenskih železnic in celotnega slovenskega gospodarstva," končuje Pavliha.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje