Sorgenfrei je bil pred leti zaposlen v konkurenčnem pristanišču v Hamburgu, sodeloval pa je tudi pri študiji OECD-ja, ki je podvomila o smiselnosti gradnje 2. železniškega tira med Koprom in Divačo. TV Slovenija ga je prestregla na službeni poti v Avstraliji. Pravi, da je presenečen nad burnim odzivom Slovencev glede njegovega imenovanja in da ga ne razume, saj v hamburškem pristanišču ne dela že od leta 2009, zdaj pa dela za neko ameriško podjetje, zato navzkrižja interesov tu ne vidi, je poročala Elen Batista Štader.
"Za pristanišče bi bil drugi tri zelo dobrodošel, toda kdo ga bo financiral? Če ni denarja, je tako, kot bi si želeli veliko hišo ali nov avtomobil. Za uresničitev želje si je treba prizadevati. To je mogoče samo s povečanim prometom," je izjavil.
"Projekt je treba uresničiti. Partnerjev je več. Poglejte, kaj se dogaja s Kitajci v Pireju. Kitajci načrtujejo projekt po načelu en pas, ena pot. Vlagali so na Kitajskem, zdaj v Pireju, naslednji korak pa naj bi bil severni Jadran. Omenjali so že Benetke. Konkurenca torej je in nič se ne zgodi samodejno. Ponavljam, Koper je danes v sijajnem položaju, toda projekt je treba uresničiti."
Večina skoraj zagotovljena
Skupščina Luke Koper, na kateri naj bi menjali nadzorni svet, bo 1. julija. Za zamenjavo nadzornikov država potrebuje 75 odstotkov na skupščini prisotnega kapitala, in za zdaj vse kaže, da jih bo imela. Zamenjavo lahko preprečijo le mali delničarji, vendar bi morali biti na skupščini res množično navzoči ali pa zagotoviti pooblastila. Kako bo z vodstvom Luke Koper, je za zdaj še prezgodaj govoriti. A vemo, kakšna je praksa na tem področju - kaže, da se je prav to v veliki večini primerov vedno zgodilo, je še poročala Elen Batista Štader.
Slovenski državni holding vztraja pri svojih kandidatih. Tokrat so na zagovor v Slovenski državni holding prišli člani uprave Luke in prva nadzornica Alenka Žnidaršič Kranjc, je poročal Florjan Zupan. SDH je sporočil, da nadzorniki njihovih pričakovanj niso upravičili. Alenka Žnidaršič Kranjc, ki je zahtevala zamenjavo prejšnjega predsednika uprave Gašparja Gašparja Mišiča, se je zdaj sama znašla na seznamu za predčasno zamenjavo. "Danes so poudarili, da menijo, da strategija Luke Koper ni dovolj ambiciozna."
"Po našem mnenju je glavni vidik nekako vezan na strateški dokument, ki je bil lani sprejet. Po našem mnenju je tako z vidika prihodkov kot z vidika stroškovne potratnosti premalo ambiciozen," je pojasnil prvi mož SDH-ja Marko Jazbec.
Alenko Žnidaršič Krajnc, Andreja Šercerja in Elen Twrdy bodo zamenjali Andraž Lipolt iz Petrola, nekdanji predsednik uprave Adrie Airways Klemen Boštjančič in že omenjeni Sorgenfrei, ki je tudi avtor študije o smotrnosti drugega tira.
"V tem kontekstu bi rada povedala, da je po merjenju tveganj v Luki Koper evidentirano največje tveganje na področju pogostnosti zamenjave uprav in nadzornih svetov," je izjavila prva nadzornica. Kaj pa drugi tir? "Drugi tir menda bo," je dejala Žnidaršič Krajnčeva.
Jazbec: Kdo vse bo imel koristi
"Gradnjo drugega tira seveda podpiramo, je pa zelo pomembno, kako bomo v bistvu osnovali finančno konstrukcijo. Na kakšen način to sfinancirati in ovrednotiti, kdo vse bo imel koristi od tega. Smo pa zelo kategorično zavrnili teorije, ki se vežejo na samo morebitno prodajo Luke Koper, na morebitno povezovanje Luke Koper v neko logistično-holdinško strukturo," je k temu dodal Jazbec. Novi nadzorniki pa - kot zagotavljajo v SDH-ju - ne bodo imenovani za to, da bi zamenjali zdajšnjo upravo Dragomirja Matiča, je še poročal Zupan.
Ne glede na vodstvo temeljni problem ostaja: to je neurejena železniška infrastruktura oziroma povezava z notranjostjo države. Država še vedno ni sporočila, kako bo financirala drugi tir in kdaj ga bo zgradila.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje