Če odmislimo gradnjo druge cevi karavanškega predora in nujno dokončanje avtoceste med Ptujem in Gruškovjem ter predora Markovec, našo državo zdaj neizogibno čaka posodobitev železniške infrastrukture. Foto: BoBo
Če odmislimo gradnjo druge cevi karavanškega predora in nujno dokončanje avtoceste med Ptujem in Gruškovjem ter predora Markovec, našo državo zdaj neizogibno čaka posodobitev železniške infrastrukture. Foto: BoBo
Minister Černač: Po poti Avstrije?

Ne samo zaradi spodbujanja gospodarstva, ampak tudi zaradi dolgoročnejših učinkov. Primer zdaj že nujnega vlaganja je posodobitev železniške infrastrukture, kjer ob neukrepanju Sloveniji grozi, da jo bodo v nekaj letih obšli vsi pomembni prometni tokovi.
Če se ob dokončanem avtocestnem križu številni sprašujejo, kateri veliki naložbeni projekti našo državo sploh še čakajo, je odgovor jasen. Če odmislimo gradnjo druge cevi karavanškega predora in nujno dokončanje avtoceste med Ptujem in Gruškovjem ter predora Markovec, našo državo zdaj neizogibno čaka posodobitev železniške infrastrukture.

Nujna naložba se kaže predvsem v povezavi z Luko Koper, poudarja minister za infrastrukturo Zvonko Černač. "Če ne bomo dejavnosti pospešili še letos, se bojim, da nas bodo po letu 2020 prometni tokovi obšli, kar bi bilo seveda za nas izjemno slabo." Vprašanje nezadostnega pretovora v Luki Koper bo treba nujno rešiti najpozneje v šestih letih, to seveda pomeni, da se ne gre zanašati na gradnjo drugega tira med Koprom in Divačo, ki naj bi se začela čez dve leti, končana pa naj bi bila do leta 2022. Da bo treba poiskati druge rešitve, opozarja tudi Černač: "Na dolgi rok seveda projekt drugi tir ostaja, vendar pa je kratki rok pred vrati."
Rešitve naj bi bile znane do jeseni, da bo ukrepanje nujno, pa je jasno tudi zaradi pričakovanega vstopa Hrvaške v Evropsko unijo, ko bo hrvaška Reka ob neprimerno boljši infrastrukturi postala hud tekmec slovenski Luki Koper.

Danijel Poslek, Radio Slovenija, Druga jutranja kronika

Minister Černač: Po poti Avstrije?