Razen posodabljanja železnic večjih državnih gradbenih projektov ni. Foto: BoBo
Razen posodabljanja železnic večjih državnih gradbenih projektov ni. Foto: BoBo

To pomeni, da se končujejo projekti, ki so bili podprti z evropskim denarjem, novih poslov pa ni. Zato se bo padec nadaljeval še do konca letošnjega leta, napovedi za naprej pa so zelo nepredvidljive.

Gradbeni sektor pri obsegu izvedenih del sicer pestijo zelo velika, 17-odstotna nihanja. Lani so tako zaznali dvig za 19 odstotkov, tega pa niso ustvarila domača podjetja, ampak tuja, ve povedati direktor zbornice gradbeništva in industrije gradbenega materiala na GZS-ju Jože Renar, ki opozarja, da so naša podjetja sedaj precej šibkejša kot pred krizo.

Poleg tega ne morejo resno računati na državne naložbe, ki so zelo nepredvidljive. "Podjetja so postala zelo konservativna in omejujejo število zaposlenih. Posle prepuščajo tujim podjetjem, kar velja za celotno verigo tako glavnih izvajalcev kot podizvajalcev. Na obljube države se namreč ne morejo zanašati," pojasni Renar.

Železnice edina svetla točka
Kaj pa naložbe v železniško infrastrukturo? "Trenutno so naložbe v železniško infrastrukturo med najstabilnejšimi. Računamo, da bo tako vsaj še leto ali dve, kar se izvedbe tiče, tudi dlje. In tu imajo specializirana podjetja zagotovo prednost," dodaja.

V tem primeru gre za SŽ – Železniško gradbeno podjetje, ki je v lasti Slovenskih železnic (SŽ) in ki posluje zelo dobro, pravi generalni direktor SŽ-ja Dušan Mes: "Družba stalno dosega od dva do štiri milijone evrov dobička, vsako leto približno pol milijona evrov več."

Tudi napovedi za letos in prihodnje leto so dobre in zato železniško gradbeno podjetje sodi med uspešnejša slovenska gradbena podjetja. Kljub temu pa tudi zanje velja, da bodo morali več posla poiskati ne samo na domačem in bližnjih, ampak tudi na drugih tujih trgih.