Kriza je vplivala na nakupovalne navade potrošnikov, saj ti kupujejo vse bolj premišljeno, je ob nedavni predstavitvi poslovanja mariborskega Europarka, največjega nakupovalnega središča v severovzhodni Sloveniji, dejal Boštjan Brantuša.
Tudi v Mercatorju že dalj časa ugotavljajo, da se kupci prilagajajo nastalim razmeram, kar se je odrazilo v upadanju porabe, spremembi njene sestave in v povečani cenovni občutljivosti in racionalnosti potrošnikov.
Po zmanjšanem obsegu in pogostosti nakupov so kupci prilagodili tudi vsebino nakupov. Prednost imajo potrebe pred željami, s tem pa imajo prednost izdelki, ki racionalneje zadovoljujejo potrebe, ugotavljajo v trgovcu. Ob tem opažajo, da so se zlasti zmanjšali nakupi neživil.
Nakupi so bolj premišljeni, kupci kombinirajo izdelke različnih cenovnih in kakovostnih razredov ter pozorno spremljajo akcije. Vedno več je nakupov z nakupovalnim lističem in posledično manj nenačrtovanih nakupov, še ugotavljajo v Mercatorju.
Pozorni na akcije s karticami zvestobe v žepu
Spremenjene navade je pokazala tudi raziskava Trženjski monitor. Ta je pokazala, da porabniki prilagajajo in osvajajo nove nakupne navade, spoznavajo cenejše nakupne poti in ponudnike ter prerazporejajo prioritete med posameznimi izdelki in storitvami.
Vsak drugi porabnik v raziskavi je dejal, da ima kartico zvestobe enega izmed treh največjih trgovcev v Sloveniji, le 12 odstotkov porabnikov pa je odgovorilo, da ne poseduje nobene kartice zvestobe. Raziskava je pokazala tudi, da sta dve petini porabnikov v času raziskave v večji meri spremljali ponudbe trgovcev in drugih prodajalcev na spletu in letakih, kot so to počeli dve leti prej.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje