"Prodaja slovenskih živilskih podjetij tujcem me zelo žalosti," pravi predsednica uprave in izvršna direktorica družbe Medex Group Aleša Mižigoj. Politika se očitno ne zaveda, da bomo s številnimi prodajami izgubili živilsko industrijo, ki zagotavlja varnost preskrbe ljudi s hrano, hkrati pa tudi varnost živil. Ko imaš proizvodnjo in s tem nadzor nad njo v svojih rokah, je to popolnoma drugače, kot če jo ima tujec.
Tudi pri tem bi se lahko zgledovali po čebelah. Če bi ljudje posnemali lastnosti čebel, bi živeli čisto drugače. Čebele odlično komunicirajo med seboj, se vse življenje učijo, so trdožive ter izjemno učinkovite. Čebela sama ne more preživeti, živeti mora v skupnosti. Tudi za nas bi bilo dobro, "da bi malo pospravili svoj individualizem, da bi vedeli, da moramo živeti v skupnosti in bi se tako lahko imeli čudovito".
Koliko časa bomo še imeli med?
Čebelarji so lani zaradi podnebnih sprememb natočili toliko manj medu, da je to razlog za zaskrbljenost. "Lani je bil donos samo 15 odstotkov siceršnjega donosa v Sloveniji," je dejala Mižigoj. Čebela je divja žival, ne moreš je zapreti v toplo gredo in pričakovati množične proizvodnje medu. Medex pod svojo blagovno znamko toči samo med iz Evropske unije.
Poleg slovenskega medu točijo še kostanjev med iz italijanskih Dolomitov ter madžarsko akacijo. Preden zmešajo med, poskrbijo za natančno analizo. Med je zaradi nove evropske direktive pod drobnogledom; gostja bi si želela, da bi enaka pravila veljala za sokove ter marmelade, ki jih popijemo in pojemo bistveno več kot medu. Poleg tega so "sokovi eno od živil, ki jih najpogosteje ponarejajo, in v zadnjem času se je cena pomarančnega ekstrakta za več kot trikrat podražila".
Zaradi bornih letin ter slabega nadzora nad kakovostjo medu pri drugih proizvajalcih se je Medex skoraj popolnoma umaknil iz tega sektorja. Vse večji del – zdaj 80-odstoten – njihovega prometa so prehranska dopolnila. Na tem področju so dobili certifikat GMP, ki je dokaz za najvišjo kakovost in varnost. Glede tega, da potrošniki včasih naivno verjamejo različnim oglaševalskim akcijam ter nepreverjenim trditvam, pa sogovornica meni, "da si ljudje želimo verjeti, in to je naša težava, oglaševalci pa to spretno izkoriščajo".
Iz roda v rod
Posel v Medexu je leta 1961 začel Aleš Mižigoj. Konec leta 2001 je mesto predsednice uprave prevzela Aleša Mižigoj. Šlo je za naraven prehod, saj jo je oče že kot majhno deklico vodil po proizvodnji in ko je prevzela podjetje, je vratarica, ki jo je poznala iz otroštva, dejala, da si ni nikoli mislila, da bo ta "mala punčka nekoč moja šefinja". Sogovornica dodaja, da sta bili pri prenosu z očeta na hčer ključni vrednoti poštenje in odgovornost. Premoženje njihove družine je ocenjeno na nekaj več kot 36 milijonov evrov. "Tu gre za bogastvo v številkah; po mojem mnenju pa je človek bogat, če je zdrav in ima prijatelje, s katerimi se lahko pogovori v težkih trenutkih," poudarja Aleša Mižigoj.
Celotni epizodi podkasta Srce bije za posel lahko prisluhnete spodaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje