Po konservativnih ocenah strokovnih sodelavcev VZMD-ja (Vseslovenskega združenja malih deležnikov) je bilo v zadnjih petih letih zaradi enostranskega dvigovanja cen naročniških paketov na mobilno in fiksno telefonijo, televizijo in internet brez vnaprej predvidenih razlogov in metode zvišanja cene oškodovanih najmanj 450.000 Telekomovih naročnikov. Pri A1 Slovenija, Telemachu in T-2 pa je bilo oškodovanih še približno 800.000 naročnikov, so dodali.
Ob tem so spomnili, da so že oktobra na vse operaterje naslovili zunajsodne pozive "k prenehanju uporabe nepoštenih pogodbenih pogojev" in poskušali "situacijo rešiti po mirni poti". Uradni odzivi so bili "sorazmerno mlačni", zato so začeli vlagati tožbe.
Poudarili so še, da se je od tedaj nanje obrnilo veliko naročnikov vseh omenjenih operaterjev.
Do odškodnine naj bi imeli sicer pravico vsi naročniki na mobilno in fiksno telefonijo, televizijo ter internet, ki so bili v zadnjih petih letih deležni zvišanja cen. Postopku se lahko pridružijo, ne da bi bili stranka v postopku – to je VZMD-ju. Stroškov zanje torej ne bo.
Četudi se lahko vključijo šele v zadnjem koraku, to je pri dvigu odškodnine, ki bo deponirana pri izbranem notarju, si v VZMD-ju želijo, da bi se čim več oškodovancev evidentiralo na njihovi spletni strani, saj bi to dalo dodatno težo primeru, razjasnila bi se tudi slika, koliko jih je in kakšna so oškodovanja, so na novembrski predstavitvi te problematike javnosti navedli v združenju.
Povedali so še, da so se za ukrepanje odločili, potem ko so na pobudo več naročnikov ugotovili, da so si operaterji v svojih splošnih pogodbenih pogojih pridržali pravico, da lahko enostransko spremenijo naročniške pogodbe, vključno s ceno storitve.
Tudi Sodišče EU-ja je po njihovih navedbah že razsodilo, da lahko ponudniki storitev, ki s potrošniki sklepajo vnaprej pripravljene pogodbe, enostransko spreminjajo ceno storitve zgolj pod pogojem, da v pogodbi že vnaprej določijo, kakšni so lahko razlogi za spremembo cen in po kakšni metodologiji se bo cena spreminjala. To naj se v Sloveniji ne bi dogajalo.
V VZMD-ju so prepričani, da so naročniki zato upravičeni do povrnitve razlike med ceno ob sklenitvi naročniške pogodbe in zvišano ceno ter lahko zahtevajo vse preplačane zneske v zadnjih petih letih. Novembra je bil govor o skupnih odškodninah v višini 200 milijonov evrov.
V Telekomu Slovenije so tedaj vse očitke zavrnili kot neutemeljene.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje