Margento R&D je inovativni ponudnik mobilnih transakcijskih in plačilnih rešitev. Med drugim njihove rešitve uporablja Ljubljanski potniški promet (LPP). Foto: BoBo/Bor Slana
Margento R&D je inovativni ponudnik mobilnih transakcijskih in plačilnih rešitev. Med drugim njihove rešitve uporablja Ljubljanski potniški promet (LPP). Foto: BoBo/Bor Slana

"Navdušeni smo, da bomo združili moči z Enghousom. Na ta način lahko razširimo prisotnost Margenta in ustvarimo sinergije v naši prodaji s kombiniranim pristopom go-to-market," je novico pospremil izvršni direktor Margenta Žiga Schmidt. V Enghousu so medtem poudarili, da bodo s prevzemom okrepili svoje posle v Evropi in v ponudbo dodali nove rešitve. "Zelo smo veseli, da lahko pozdravimo Margentove stranke, partnerje in zaposlene v Enghousu," je poudaril predsednik in izvršni direktor kanadske družbe Steve Sadler.

Podjetji sta s ciljem razviti inovativne rešitve za nadgrajene izkušnje potnikov, e-vozovnice, zbiranje in potrjevanje plačil ter rešitev vkrcanja Hop & Ride, ki deluje na Margentovi tehnologiji visokofrekvenčnega zvoka, že marca lani sklenili strateško partnerstvo.

Izvršni direktor Margenta Žiga Schmidt je dejal, da bo prevzem, ki ga bo izvedla  kanadska družba, omogočil sinergijo in okrepitev podjetja. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.
Izvršni direktor Margenta Žiga Schmidt je dejal, da bo prevzem, ki ga bo izvedla kanadska družba, omogočil sinergijo in okrepitev podjetja. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.

Margento R&D je bilo ustanovljeno leta 2002 in se ukvarja z razvojem strojne in programske opreme ter implementacijo storitev za mobilne transakcije. Vzpostavilo je tudi platformo, ki zagotavlja izkušnjo mobilnega prevoza, osredinjeno na uporabnika. Izdelke prodaja neposredno agencijam za javni prevoz in prevoznikom, kot so avtobusna, železniška in parkirna podjetja, poroča časopis Delo.

Enghouse Systems medtem ponuja vertikalno osredinjene rešitve programske opreme za podjetja, ki se osredinjajo na kontaktne centre, video komunikacije, zdravstveno varstvo, telekomunikacije, javno varnost in tranzitni trg. Družba ima dvostransko strategijo rasti, ki se osredinja na notranjo rast in prevzeme, financirane z denarnimi tokovi iz poslovanja, je razvidno iz objave kanadskega podjetja.

Spletni portal Necenzurirano poroča, da je bilo podjetje Margento R&D doslej v lasti nizozemske družbe Margento BV, ki jo lastniško obvladuje podjetnik Miloš Urbanija. Vrednost posla javno ni znana, jasno je le, da Enghouse Systems Margento R&D prevzema prek ene od podružnic, navaja Necenzurirano. S tem nakupom je po njihovih pojasnilih v roke Kanadčanov prešlo tudi podjetje Imovation, nekoč znano pod imenom Margento storitve, ki se ukvarja z isto dejavnostjo kot Margento R&D. Urbanija je sicer nedavno dokončno presekal poslovne vezi z Bojanom Petanom. V začetku februarja je namreč iz lastništva podjetja Imovation izplačal Petanovo skupino DZS, ki je imela v lasti 40-odstotni delež, še poroča Necenzurirano.

Podjetje nekoč spadalo v skupino Ultra

Margento in Imovation sta bila nekoč del skupine Ultra, ki jo je Urbanija s partnerjema ustanovil leta 1989. Manjši solastnik Ultre je po prvem odhodu iz politike postal tudi Gregor Golobič, nekdanji generalni sekretar stranke LDS, pozneje pa predsednik stranke Zares.

Leta 2009 je v slovenski javnosti odmevala tudi afera, povezana z Ultro, saj je Golobič, ki je bil takrat minister za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, za nekatere časopise v predvolilnem obdobju dejal, da nima nikakršnih lastniških deležev v družbi, a je nato priznal, da je informacijo medijem zamolčal.

Svojo potezo je označil za napako in si skupaj s premierjem Borutom Pahorjem postavil nekajdnevni rok za razmislek o svojem odstopu z mesta ministra, v katerem pa se za ta korak ni odločil. Dogajanje je kljub temu precej zaznamovalo mandat Pahorjeve vlade.