Generacija Z je osredotočena nase. Foto: Pixabay
Generacija Z je osredotočena nase. Foto: Pixabay

Ob prvi zaposlitvi jim je pomembno, da prejmejo pogodbo za nedoločen čas, želijo delati hibridno na daljavo, pričakujejo fleksibilni delovni čas, želijo si takojšnje povratne informacije o delu, ki ga opravljajo, prav tako cenijo prosti čas.

Sedanje stanje na trgu dela, ko je stopnja brezposelnosti še zelo nizka, mladim omogoča izbiro. Poleg tega je generacija mlajših veliko manjša kot nekoč, zato so jim odprta številna vrata. Podjetja se bodo morala prilagoditi, pravi Mirela Kurt iz zaposlitvene agencije Adecco. "Organizacije bodo morale znati nagovarjati različne generacije na različen način. Pri generaciji Z bodo vrednote tisto, kar bo pri njih izpostavljeno," je povedala.

Mladi kot eno od vrednot izpostavljajo podnebne razmere, zato jim je pomembno, ali je delodajalec prijazen do okolja. Sprašujejo se, ali je mogoč dostop z javnim prevozom, ali ima parkirišče za kolesa, polnilnico za električna kolesa ali avtomobile, ali so kaki veganski in vegetarijanski meniji, je naštela strokovna direktorica e-Študentskega servisa Vesna Miloševič Zupančič. Dodala je, da so mladi odraščali v digitalnem okolju, kjer se zadeve uredijo z enim klikom, zato pričakujejo hiter odziv.

"Včasih se kakšen mlad na nas obrne in ob 8.15 reče, da je dan pred tem ob 23.00 poslal prošnjo za delo in mu še niso odgovorili. Navajeni so, da je vse mogoče hitro in takoj, in to pričakujejo tudi od delodajalcev," je povedala Miloševič Zupančič.

Ko se zaposlijo, želijo vedeti, kakšna so pravila glede napredovanja. "Torej, da že ko pridejo, vedo, kje bodo čez eno leto, dve leti po nazivu in po plači," je dodala.

Pomemben jim je prosti čas

Generaciji mladih je zelo pomemben prosti čas, torej ravnovesje med zasebnim in poklicnim življenjem. "Videli so, kako so njihovi starši in stari starši vse dni delali in pustili dušo v službi, ne nujno za dobro nadomestilo. Oni zato želijo sebe postaviti v ospredje," je dejala Miloševič Zupančič.

Ob prvi zaposlitvi, tako statistični urad, je kar trem četrtinam mladim ponujena pogodba za določen čas, in ne za nedoločen, kar sicer pričakujejo.