Vrstijo se opozorila in nasprotovanja madžarskemu vložku v 2TDK, ki bi pomenil drago posojilo, in stavbno pravico, ki bi jo Slovenija podelila madžarskim podjetjem na enem od zemljišč v Luki Koper. Levica je v postopek vložila svoj predlog zakona o drugem tiru. Vlada pa medtem nadaljuje pogovore z Madžari.
Drugi tir ima znane finančne vire: slov. proračun, posojila, evropska sredstva. Ocenjena vrednost drugega tira se bo verjetno spustila pod milijardo evrov, ocenjuje minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec. "Kljub temu pa je še vedno dopuščena možnost, da bi se finančna konstrukcija spremenila, če bi se odločili, da bi imeli zaledno državo, ki bi sodelovala pri projektu," je povedal minister.
Navsezadnje je bil zakon o drugem tiru spisan in sprejet pod vlado Mira Cerarja in omogoča sodelovanje tujega kapitala. Na mizi je vladna pobuda za sklenitev sporazuma z Madžarsko. Opozicijska Levica je zato danes v postopek vložila zakon o drugem tiru, ki bi črtal aktualno določbo o možnosti sodelovanja zalednih držav. Če bi Levici uspelo, vlada ne bi smela skleniti sporazuma z Madžari.
Levica proti vstopu zalednih držav
"Vlada je že pripravila pobudo za sklenitev sporazuma in samo vprašanje časa je, kdaj bo ta sporazum tudi dejansko prispel v državni zbor," je povedal poslanec Matej Tašner Vatovec iz Levice.
Pogovori med slovensko in madžarsko stranjo se odvijajo. "Pogovori so težji zaradi covidne situacije in omejitev, ampak pogovori tudi z drugimi državami, ne samo Madžarsko, so aktualni," je pojasnil minister Vrtovec.
Glavni pomislek glede sodelovanja Madžarov je, da bi sosedje poželi vse koristi in ne delili tveganj. Drugi tir bodo namreč odplačevali njegovi uporabniki, slovenska država pa je tista, ki jamči za posojila 2TDK.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje