Glavni izvajalec del na predoru Markovec je družba Alpine Bau. Foto: BoBo
Glavni izvajalec del na predoru Markovec je družba Alpine Bau. Foto: BoBo
Dars zanika, da so namenoma dražili predor
Zapletov pri gradnje predora Markovec ni konca

Službo vlade za lokalno samoupravo in regionalno politiko, ministrstvi za finance in za promet, Komisijo za preprečevanje korupcije in Računsko sodišče pozivajo, da do 15. septembra zavzamejo stališče do ravnanja Darsa v odnosu do podizvajalcev in sprejmejo ukrepe. Podizvajalci, ki se že mesece borijo za poplačilo opravljenih del pri gradnji avtocest, so poziv na omenjene institucije posredovali danes, potem ko je v javnosti zaokrožila informacija, da naj bi Dars pri gradnji predora Markovec brez razpisa podpisal novo pogodbo.

Kot je v sredo poročala TV Slovenija, naj bi vodstvo Darsa, potem ko družba CPM ni mogla več nadaljevati del, podpisalo nov protokol o nadaljevanju del na projektu Markovec z le enim članom konzorcija, družbo AlpineBau, in to v obliki, ki v nekaterih točkah bistveno odstopa od prvotne pogodbe.

Podizvajalci ostro obsojajo ravnanje Darsa v primeru podpisa skrivnega protokola z družbo AlpineBau in upravo Darsa pozivajo k odstopu. Od vlade pa pričakujejo, da bo od uprave družbe terjala tudi kazensko, ne le politično odgovornost, je v današnjem sporočilu za javnost zapisal predsednik Društva podizvajalcev Mirko Požar. Društvo podizvajalcev je poziv k ukrepanju tokrat posredovalo na omenjene institucije, pri tem pa navedlo, da bi neukrepanje in nesankcioniranje delovanja Darsa predstavljalo poraz pravne, socialne in razvojno naravnane države.

"Pustiti na cedilu podizvajalce pomeni odtujiti 100 kilometrov neplačanih avtocest, ogroziti 500 delovnih mest in poslati v gotovo gospodarsko smrt 30 malih gradbenih podjetij, ki bi lahko bila steber oživitve slovenskega gospodarstva in vir neposrednih prihodkov v državni proračun. Pustiti na cedilu podizvajalce pomeni naložiti davkoplačevalcem breme odškodnin, ki jih bo prisiljena izplačati država po končanih tožbah, ter breme vračila kohezijskih sredstev, ki stokrat presegajo današnji dolg do podizvajalcev," poudarja Požar.

Vlačič: Pristojen je AUKN
"Mi nimamo vpogleda v pogodbe, ki jih Dars podpisuje. Dobili smo eno opozorilo, mislim, da v sedmem mesecu. Mi smo to prenesli na AUKN. Ravno AUKN, ki je izvrševalec korporativnega upravljanja, in nadzorni svet sta tisti naslov, ki ju morate najprej vprašati," je pred sejo vlade na predmetna vprašanja odgovarjal prometni minister Patrick Vlačič. Člena, ki naj bi spreminjal položaj podizvajalcev, ne komentira: "Ker nimam pogodbe pred sabo in vanjo nimam vpogleda ... Bom pa vprašal predstavnika lastnika, kaj je s tem. V bistvu sem predstavniku lastnika, AUKN-ju, že pisal."

Društvo podizvajalcev stališče in ukrepe pristojnih institucij pričakuje v dveh tednih, če pa bi se sredi septembra izkazalo, da institucije ne morejo pomagati, pa bodo po njihovih besedah morali pomoč poiskati v širšem evropskem prostoru.

Dars: Cena je še vedno v okviru 64,5 milijona evrov
V Darsu pa so še enkrat ponovili, da so s sklenitvijo protokola z AlpineBau in nadaljevanjem del na Markovcu, po tem ko je propadel CPM, izognili postopkom novega razpisa, "kar bi nedvomno podaljšalo čas izgradnje in povečalo ceno izgradnje predora Markovec." Zatrjujejo, da je cena del še vedno v okviru 64,5 milijona evrov, kot določa pogodba, sklenjena konec leta 2009. Morebitne podražitve bi lahko temeljile samo na osnovi strokovno argumentiranih vlog izvajalca.

Dars zanika, da so namenoma dražili predor
Zapletov pri gradnje predora Markovec ni konca