V Revozu bo novembra delalo 200 delavcev manj. Foto: MMC RTV SLO
V Revozu bo novembra delalo 200 delavcev manj. Foto: MMC RTV SLO
V tem trenutku lahko že govorimo o krizi v evropski panogi karavaninga, so za MMC povedali v Adria Mobilu. Foto: MMC RTV SLO

Za našo panogo je ključno tudi zaupanje potrošnikov, ki pa je zelo omajano.

Adria Mobil o posledicah krize
Podjetja besede odpuščanje ne uporabljajo. Foto: EPA

Čeprav nihče ne želi govoriti o odpuščanju, je jasno, da se bo število nezaposlenih v prihodnosti povečala. MMC je o odzivih podjetij na finančno in posledično gospodarsko krizo povprašal novomeški Revoz in podjetje Adria Mobil.

Nepodaljšanje pogodb, kar ni odpuščanje
Kriza se v podjetjih med drugim kaže kot padanje obsega naročil in pritiski na zniževanje cen, zato podjetja iščejo poti, ki bi peljale k zniževanju stroškov. V novomeškem Revozu so tako že napovedali zmanjšanje proizvodnje in posledično števila delavcev. Nevenka Bešer Žildžovič iz Revoza je za MMC povedala, da bo v podjetju z novembrom delalo 200 delavcem manj, s treh polnih izmen pa bodo prešli na dve in pol. Zaradi upada naročil bodo namesto 900 avtomobilov na dan izdelali le 700.


Število delavcev bodo zmanjšali z nepodaljševanjem pogodb za določen čas in z odpovedmi pogodb tujim delavcem, ki so jih najeli prek agencij. To je 80 odstotkov od 200 delavcev, ki novembra več ne bodo delali v Revozu.

Žildžovićeva je dejala, da je za Revoz v prihodnosti najpomembnejši ukrep obvladovanje stroškov, kar bodo dosegli s prilagoditvijo proizvodnje, z znižanjem naložb na najnižjo mogočo raven in racionalizacijo drugih izdatkov. Vendar pa je v tem trenutku napovedovanje ukrepov prezgodnje, saj se ocene o stanju na trgih razlikujejo, podjetje pa se svojimi dejanji le odziva na stanje na njih, je še dejala Žildžovićeva.

Tudi v podjetju Adria Mobil se spopadajo z zahtevnimi pogoji poslovanja, ki jih narekuje gospodarska recesija. Podjetje ugotavlja, da se omajano zaupanje porabnikov najhitreje kaže pri nakupih trajnih dobrin, kamor sodijo tudi počitniške prikolice in avtodomi, ki jih izdeluje podjetje. "Upada povpraševanja v panogi tako ne gre podcenjevati in v tem trenutku že lahko govorimo o krizi v evropski panogi karavaninga, ki je posledica nestabilnosti svetovnega gospodarstva, ki smo mu smo priča v zadnjih mesecih," so povedali za MMC.

Zato tudi Adria Mobil že izvaja ukrepe racionalizacije poslovanja in prilagaja obseg proizvodnje nižjemu povpraševanju. Priznavajo, da bodo potrebne tudi spremembe na kadrovskem področju. Čeprav o odpuščanju delavcev ne govorijo, pa pogodb za določen čas, ki so jih sklenili v preteklem letu, ne bodo podaljševali.

"Reorganizacija poslovnih aktivnosti, prilagajanje dinamike proizvodnje, izdelava za znanega kupca ter izvajanje le najnujnejših investicij" so nekateri izmed ukrepov, s katerimi se Adria Mobil odziva na trenutno situacijo.

"Če bo res kriza, bodo odpuščali tudi zaposlene za nedoločen čas"
Borut Meh
, predsednik združenja delodajalcev je za MMC sicer dejal, da sta v Sloveniji zaradi krize najbolj na udaru avtomobilska in gradbena industrija, medtem ko se najbolje borita tekstilna in lesna, ki sta navajeni na boj za preživetje. Meh meni, da bo Slovenija krizo manj občutila, a dodaja: "Če bo še huje, bo res kriza in se bo izvedlo programe ugotavljanja viškov." To pa pomeni tudi odpuščanje zaposlenih za nedoločen čas.

M.N./A.K.K.

Za našo panogo je ključno tudi zaupanje potrošnikov, ki pa je zelo omajano.

Adria Mobil o posledicah krize