Začela se bo gradnja 1,2-kilometrskega odseka drugega tira. Foto: BoBo
Začela se bo gradnja 1,2-kilometrskega odseka drugega tira. Foto: BoBo
Zastava Evropske unije
Država je za financiranje projekta pridobila evropska sredstva. Foto: EPA

Izvlečni tir zajema izgradnjo krajšega odseka drugega tira na delu med tovorno postajo Koper in območjem elektronapajalne postaje Dekani v dolžini približno 1,2 kilometra. Izvlečni tir bo namreč omogočil fleksibilnejše vodenje prometa vlakov in s tem večjo kapaciteto obstoječe železniške proge Koper-Divača. Gre za začetek gradnje drugega tira med Divačo in Koprom, so poudarili na ministrstvu.

Pogodba izvedbe del na železniških tirih je vredna 5,9 milijona evrov in se bo začela takoj po uvedbi izvajalca v delo, končala pa predvidoma v drugi polovici leta 2018, so sporočili z ministrstva za infrastrukturo. Pogodbo so podpisali s konzorcijem družb Kolektor Koling, CGP in CPG.

Sofinanciranje iz evropskih sredstev
Celotna investicija, ki poleg gradbenih del na železniških tirih vključuje tudi spremljajoče objekte in vgradnjo nove opreme, je sicer ocenjena na 27 milijonov evrov. Država je za financiranje projekta pridobila evropska sredstva v okviru t. i. nacionalne ovojnice mehanizma za povezovanje Evrope CEF. Višina sofinanciranja je 20,56 milijona evrov.

Na ministrstvu so spomnili, da projekt vključuje še vgradnjo signalno-varnostnih in telekomunikacijskih naprav, izgradnjo sistema ETCS, izgradnjo elektronapajalne postaje Hrastovlje ter verifikacijo sistema oziroma izvedbo vseh postopkov, s katerimi se potrjuje interoperabilnost proge.

Drugi tir dobil gradbeno dovoljenje
Medtem pa je pred kratkim postalo pravnomočno gradbeno dovoljenje za sam drugi tir. Kdaj bo mogoče začeti gradnjo, bo jasno, ko bodo znani rezultati revizije projekta. Ministrstvo za infrastrukturo je izvajalca med petimi prispelimi ponudbami na razpis že izbralo, a je od enega izmed neizbranih ponudnikov prejelo zahtevek za revizijo.

Državna revizijska komisija, ki o zahtevku še ni odločala, bo preučila tudi možnosti optimizacije in racionalizacije projektnih rešitev za drugi tir, zdaj ocenjen na slabih 1,4 milijarde evrov. Preučili bodo tudi možnost, da bi bil projekt namenjen izključno tovornemu prometu, in raziskali tveganja v času gradnje.