V Savdsko Arabijo so pred dnevi poslali deset letaliških avtobusov. To ni edini večji posel, s katerim so precej bolj optimistično začeli letošnje leto, saj so deset avtobusov dostavili tudi pariškemu letališču Charles de Gaulle. Kot je povedal vodja prodaje v podjetju Matej Smrekar, je Francija za podjetje nov trg, glede na dobro sodelovanje pa so prepričani, da ga bodo že letos začeli še bolj odločno osvajati.
"Iz Savdske Arabije in Bližnjega vzhoda imamo že od samega začetka precej naročil, tako da praktično sledimo načrtu njihove menjave avtobusov," je dejal Smrekar in ob tem povedal, da so letališča v času pandemije delovala zelo okrnjeno, kar je precej vplivalo na njihove naložbe.
Čeprav so tudi leto 2022 začeli bolj obetavno, je nato kar nekaj potencialnih poslov znova preprečil ukrajinsko-ruski konflikt. "Imeli smo naročila za deset vozil za Ukrajino in šest za Rusijo, ki pa so bila nato preklicana," pojasnjuje Smrekar in poudarja, da se je že proti koncu leta povpraševanje znova povečalo, kar so znali izkoristiti.
Lani so sicer izdelali in opremili okoli 20 letaliških avtobusov, letos pa so deležni veliko novih povpraševanj, naročil, na voljo je kar nekaj mednarodnih razpisov, na katere se prijavljajo. Kot kaže trenutno, bi lahko bilo letošnje leto najboljše po letu 2013, sicer pa je na področju letaliških avtobusov njihov trg celoten svet.
V preteklosti so morda nekoliko zapostavili ameriški in afriški trg, z izjemo severnega dela Afrike, kjer so že prisotni, na oba omenjena dela sveta pa želijo vstopiti še letos.
"Vseeno pa gre za specifične posle, saj svetovni trg letališč po vsem svetu nadzira kakšnih tisoč ljudi. Od leta 2013, še posebej pa od leta 2017, smo vzpostavili zelo veliko stikov, tako da smo v bistvu drugi največji proizvajalec na svetu. Našega največjega konkurenta uspešno lovimo, tako da imamo zelo dobro izhodišče za naslednja leta," je dejal Smrekar.
Projekt električnega avtobusa za potniški promet je končan
Sicer pa TAM-Europe že vse od oživitve proizvodnje nekdanje Tovarne vozil Maribor (TVM) s kitajskimi investitorji, aktivno dela na vzpostavitvi serijske proizvodnje električnega avtobusa, namenjenega mestnemu potniškemu prometu, ki bi v prihodnje lahko predstavljala prevladujoč del proizvodnje, saj gre za več potenciala z več možnimi kupci in trgi.
Projekt je razvojno že zaključen, končan je tudi postopek homologacije, s tem pa so dobili možnost udeležbe na evropskih javnih razpisih ter priložnost za večjo prepoznavnost na trgu avtobusnih vozil. Med drugim so opravili testiranja na Malti, v mestnem potniškem prometu v nemških mestih Passau in Hamburg ter na dubajskem letališču, veseli pa so tudi, da so lahko testiranja opravili tudi v sodelovanju z mariborskim javnim podjetjem Marprom.
Zaradi načrtovanega povečevanja proizvodnje podjetje z okoli 120 zaposlenimi išče dodatno delovno silo, kar pa zaradi pomanjkanja primernega kadra, tako kot v številnih drugih podjetjih, ni enostavno. Potrebujejo predvsem dodatne sodelavce v proizvodnji, kjer so bili v času kriznega obdobja ekipo prisiljeni skrčiti, pa tudi različne profile režijskih delavcev, od razvoja in nabave do prodaje.
Tako kot številna druga evropska podjetja je tudi TAM-Europe v zadnjem letu udarila energetska draginja, predvsem pa dražji materiali. To skušajo omiliti na način, da se njihov nabavni oddelek še bolj intenzivno ukvarja s kleščenjem stroškov.
"Pomembno nam je, da tudi lokalno okolje opazi, da stvari premikamo naprej. Tovarna ima vendarle več kot 75-letno tradicijo in blagovno znamko nameravamo ponesti preko stotih let. Naši lastniki namreč menijo, da ko blagovna znamka doživi sto let, postane večna," pravi svetovalec v podjetju Tevž Kastelic in dodaja, da so ponosni na to, da pri življenju ohranjajo ime TAM, čeprav tekmujejo z velikimi svetovnimi proizvajalci.
Za podjetje je pomemben tudi slovenski trg, kjer prav tako vidijo številne priložnosti v smislu prehoda mestnega potniškega prometa na trajnostne vire energije. Že zdaj so partner Fraporta, tako da so tudi na brniškem letališču prisotni s svojimi avtobusi. Sicer pa se zavedajo, da je konkurenca električnih mestnih avtobusov zelo velika, vsak ponudnik ima svoje rešitve, ob tem pa so odvisni tudi od razpisnih pogojev.
TAM-Europe, ki po propadu TVM v Mariboru deluje zadnje desetletje, je v lasti kitajskih vlagateljev China Hi-Tech New Energy Auto Company, na njegovem čelu pa sta direktorja Ma Fušiong in Fan Ventang. Slednji se je ekipi pridružil marca letos, ko je zamenjal Ju Dža.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje