Od vrha v septembru 2021 je bila nižja za 43 odstotkov, od predpandemske ravni pa je bila višja za štirikrat, ugotavljajo vna GZS-ju.

Na višanje cen vpliva rast cen zavarovanj ob še vedno navzočih napadih jemenskih hutijevcev ob obali Jemna v Rdečem morju ter povečanje operativnih stroškov prevoza po stroškovno manj ugodnih alternativnih transportnih, poteh, po katerih gre 70 odstotkov ladijskega prometa, je v danes objavljeni analizi zapisal glavni ekonomist Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) Bojan Ivanc.

Porast cen deloma pripisujejo odločitvam trgovcev o predčasni dobavi blaga ob časovno daljšem prevozu blaga in morebitnih nepredvidenih zapletih v dobavnih verigah. "To je razvidno tudi v kitajskih izvoznih podatkih, ki za junij nakazujejo najvišjo rast izvoza v zadnjih 15 mesecih. Del rasti tako pripisujemo večjemu povpraševanju evropskih in ameriških kupcev po cenovno ugodnem kitajskem blagu," je navedel.

Po njegovih besedah k trenutni rasti cen dodatno prispevajo podpovprečno stanje vodnatosti Panamskega prekopa. "Ta se postopoma izboljšuje, vendar vpliva na manjši in dražji ladijski promet," je zapisal in ob tem spomnil, da je povprečna cena najema klasičnega zabojnika septembra 2021 dosegla 10.377 dolarjev, leta 2019, pred pandemijo covida-19, pa je znašala 1420 dolarjev.