Višja sta bila tudi poslovni izid iz poslovanja pred amortizacijo in poslovni izid. Čisti dobiček je znašal 22,4 milijona evrov oz. tri odstotke več kot v enakem obdobju lani.

Poslovni izid iz poslovanja brez amortizacije (EBITDA) je znašal 45,6 milijona evrov oziroma sedem odstotkov več v enakem obdobju lani in za 20 odstotkov več, kot je bilo načrtovano. Poslovni izid iz poslovanja je bil s 23,4 milijona evrov za osem odstotkov večji kot v enakem obdobju lani in za 37 odstotkov nad načrti, izhaja in nerevidiranega poročila o poslovanju matične družbe in skupine Luka Koper v omenjenem obdobju, ki ga je koprska družba objavila na straneh Ljubljanske borze.

Rast prihodkov v Luki pripisujejo večjemu pretovoru kot posledici okrevanja svetovnega gospodarstva in s tem povezane večje blagovne menjave. Ladijski pretovor je tako v prvih devetih mesecih letošnjega leta znašal 15,7 milijona ton, kar je za šest odstotkov več kot v enakem lanskem obdobju.

Višji prihodki so bili mogoči predvsem zaradi večjega števila pretovorjenih kontejnerskih enot. V devetih mesecih so tako pretovorili 755.980 kontejnerskih enot oz. šest odstotkov več kot lani. Pretovorili so tudi 474.022 avtomobilov, kar je za 11 odstotkov več. Rast pretovora so imeli v Kopru tudi pri preostalih blagovnih skupinah z izjemo tekočih tovorov, kjer je še vedno čutiti močan vpliv pandemije na porabo in povpraševanje po naftnih derivatih, in pretovora termalnega premoga, ki se zmanjšuje zaradi evropske zakonodaje, ki v prihodnjih letih predvideva popolno razogljičenje.

Kot opozarjajo v Luki Koper, so dobre poslovne rezultate dosegli kljub razmeram v globalni logistiki, ki so še vedno kompleksne in nepredvidljive. Pristanišča se namreč še vedno spoprijemajo z nerednimi prihodi kontejnerskih ladij, k čemur je delno prispevala pandemija covida-19, ki je vplivala tako na proizvodnjo kot pretok blaga. Svoje sta prispevala energetska kriza in svetovno pomanjkanje polprevodnikov, kar je prav tako zamajalo proizvodnjo po vsem svetu.

V Luki Koper ocenjujejo, da se razmere še ne bodo kmalu stabilizirale. V zadnjem četrtletju leta sicer pričakujejo nadaljnje okrevanje svetovnega gospodarstva, vendar z bolj umirjeno rastjo ladijskega pretovora, tudi zaradi ponovne zaostritve pandemičnih razmer.