Pogodbo sta podpisala generalni direktor SŽ-ja Dušan Mes in glavni izvršni direktor podjetja Adventure Investments, lastnika Nomaga, Aleš Škerlak. Za zaključek je potrebno še soglasje Agencije za varstvo konkurence, so sporočili v skupnem sporočilu.
"Skupina Slovenske železnice je s skupino Nomago vstopila v strateško partnerstvo na razvoju mobilnosti v Sloveniji in širši regiji," je ob tem zapisal Mes in dodal, da ima SŽ tudi izključno pravico pridobiti 100-odstotni delež v Nomagu do konca leta 2024.
Škerlak je medtem pojasnil, da se Slovenija s strateškim partnerstvom med SŽ-jem in Nomagom postavlja ob bok največjim evropskim ponudnikom mobilnosti in bo lahko na tem zelo konkurenčnem trgu narekovala nove trende.
"Prihodnost mobilnosti namreč ni enoznačna, saj ljudje že dolgo ne uporabljajo zgolj enega prevoznega sredstva, ampak jih kombinirajo glede na svoje potrebe. (...) Vse te storitve mobilnosti pa bodo v prihodnje potnikom na razpolago na enem mestu," je navedel.
Skupina Nomago ima v lasti 700 avtobusov. Poleg tega ima Nomago v lasti oziroma upravljanju tudi 22 avtobusnih postaj in postajališč po vseh Sloveniji ter pet specializiranih delavnic.
Prevoz na več kot 650 linijah
Nomago v cestnem potniškem prometu prevoze izvaja na več kot 650 linijah, skrbi za prevoze več kot 100 šol in podjetij po vsej državi, zagotavlja mestni potniški promet v Celju, Novi Gorici, Idriji, Krškem, Postojni, Velenju in Brežicah, sistem javne izposoje koles ima vzpostavljen v 11 slovenskih občinah in je tudi vodilni ponudnik letalskih kart v Sloveniji.
Po poslovnem načrtu bodo poslovni prihodki matične družbe Nomago letos dosegli rekordnih 86 milijonov evrov, kar bi bilo za tretjino več kot v letu 2021, poslovni prihodki celotne skupine pa naj bi dosegli 100 milijonov evrov. Bruto dobiček (EBITDA) naj bi se ustavil pri 15,9 milijona evrov. Konec leta bo imela skupina po načrtih približno 1100 zaposlenih.
Skupina državnega železniškega operaterja je medtem lani po navedbah podjetja ustvarila 544 milijonov evrov prihodkov, 83,8 milijona evrov EBITDA in 29,3 milijona evrov čistega dobička. Dobičkonosnost je bila precej boljša kot v letu 2020, ko je čisti dobiček dosegel 2,9 milijona evrov, EBITDA pa 52,4 milijona evrov. Prihodki skupine so bili medtem predlani pri 540,7 milijona evrov.
V SŽ-ju poudarjajo, da je njihov strateški cilj postati glavni steber mobilnosti, uporabnikom pa naj bi v prihodnje ponudili celovite in okolju prijazne storitve od doma do cilja. Slovenske železnice sicer v potniškem prometu z več kot 500 vlaki na dan prepeljejo v povprečju več kot 14 milijonov potnikov na leto.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje