Prvi izmed kandidatov za nakup, vlak minuetto podjetja Alstom, se je že predstavil. Foto: Slovenske železnice
Prvi izmed kandidatov za nakup, vlak minuetto podjetja Alstom, se je že predstavil. Foto: Slovenske železnice
Nekaj posodobitev je vozni park doživel že leta 2000. Foto: Slovenske železnice
Železničarska pogajanja

Načrtujejo nakup 20 enosistemskih elektromotornih garnitur in 30 potniških vagonov. Pred objavo razpisa za nakup pa bodo železničarji preizkusili še vlake podjetji Bombardier, Siemens in Stadler.

Namestnik generalnega direktorja SŽ-ja Branko Omerzu je povedal, da želijo z investicijo, ki je vredna 160,64 milijona evrov, posodobiti vozni park, doseči večjo konkurenčnost nacionalnega operaterja na prihodnjem liberaliziranem trgu in ponuditi boljšo kakovost potniških storitev v notranjem in mednanornem trgu.

Novi vlaki leta 2009
Razpis za nakup novih vlakov bo objavljen še letos, podpis pogodbe pa je predviden v prvi polovici leta 2008, prvi vlaki pa naj bi na slovenske tire prišli leta 2009.

Posodobitev železničarskega voznega parka bo financirana s krediti domačih poslovnih bank, organizacije Eurofima in lastnimi sredstvi. Če bo Holdingu Slovenske železnice uspelo uvrstiti obravnavani dokument o nakupu novih vlakov in potniških vagonov v nacionalne razvojne programe, pa bo mogoče pridobiti tudi sredstva Evropske unije.

Na slovenskih tirih še šest gomolk
Trenutno na slovenskih progah vozi 42 elektromotornih garnitur, med njimi tudi šest gomolk, ki so stare od 30 do 40 let. Z uvedbo novih hitrih vlakov z nagibno tehniko pa se je stanje na področju železniškega prometa na glavnih progah po letu 2000 precej izboljšalo.

Železničarska pogajanja