Vse izdane odločbe z izrečenimi kaznimi, vključno z grožnjo uklonilnega zapora, so posledica odločitve generalnega direktorja, da prevzame odgovornost nase, poudarjajo na Slovenskih železnicah. Foto: MMC RTV SLO
Vse izdane odločbe z izrečenimi kaznimi, vključno z grožnjo uklonilnega zapora, so posledica odločitve generalnega direktorja, da prevzame odgovornost nase, poudarjajo na Slovenskih železnicah. Foto: MMC RTV SLO
Tomaž Schara
Glavni prometni inšpektor je zaradi zamud pri opremljanju vozil predlagal uklonilni zapor za direktorja SŽ-ja. Foto: MMC RTV SLO

S tem so se odzvali na navedbe glavnega prometnega inšpektorja Jurija Kosa, da so za generalnega direktorja SŽ-ja Tomaža Schara zaradi neplačevanja kazni, ki so jih izrekli inšpektorji, sodišču dali predlog za uklonilni zapor. Inšpektor je globe izdal zaradi zamud pri opremljanju vozil za posebne namene z budniki, s Slovenskih železnic pa so sporočili, da so z budniki opremljene vse lokomotive in vse potniške garniture. Budniki so bili vgrajeni tudi v vsa motorna vozila za posebne namene, in to v roku, torej do 31. decembra, razen v pet vozil, na katerih se trenutno opravlja investicijsko vzdrževanje in so v delavnici, budnike pa bodo imela vgrajene do konca januarja, še odgovarjajo na pristojni s Slovenskih železnic.

Zakon začel veljati 11. julija
Opremljenost motornih vlečnih vozil za posebne namene sicer predvideva zakon o varnosti v železniškem prometu, a zakon ne vsebuje prehodne določbe, ki bi določila rok za vgradnjo budnikov v tista vozila za posebne namene, ki budnika ob uveljavitvi zakona še niso imela. Zakon je sicer začel veljati 11. julija, kar pomeni, da bi morali budnike vgraditi v enem dnevu, kar po zagotovilih pristojnih seveda ni mogoče.

Prometni inšpektorji so z zakonom začeli nadzirati uveljavitev in v več primerih so ugotovili, da vozila Slovenskih železnic za posebne namene nimajo ustrezne opreme.

Ministrstvo določilo rok, ki pa ga v odločbi ni bilo
Slovenske železnice so ministrstvu za promet zato predlagale, da določi rok za vgradnjo budnikov, saj določitev predhodnega roka ne bi vplivala na varnost železniškega prometa toliko, da bi morala biti vozila takoj izključena iz prometa. Ministrstvo je tako odločbo prometnega inšpektorata odpravilo in za vgradnjo budnikov določilo rok 31. december 2008.

Inšpektorat pa je po zakonu o prekrških izdajal odločbe o prekrških oziroma plačilne naloge, ker v odločbi, kjer je bilo določeno predhodno obdobje za vgradnjo budnikov, ni bilo zapisano, da je do 31. decembra lani dovoljena vožnja omenjenih vozil brez budnikov. Na Slovenskih železnicah tako pravijo, da je šlo za pomanjkljivost zakona, "SŽ in direktor pa sta prevzela odgovornost in breme za napake nase. Vse izdane odločbe z izrečenimi kaznimi, vključno z grožnjo uklonilnega zapora, so posledica odločitve generalnega direktorja, da prevzame odgovornost nase," so zapisali na Slovenskih železnicah.

A. M.